אין מדינה בעולם שלא עסוקה בקשיים כלשהם, כשלכל מדינה ישנן הצרות הייחודיות רק לה. כך למשל בישראל יש מחסור בשמפניה ורודה, בלוקסמבורג מתקשים לספור את ערימות הכסף שרבות יותר מהאנשים במדינה, ובצרפת יש בעיה של התאבדות כבשים. בערך. לאחרונה, איכרים בצרפת יצאו נגד תכנית ממשלתית, במהלכה הושבו דובים חומים לפירנאים, זאת לאחר שדוב הבריח 209 כבשים והוביל לכך שקפצו אל מותן מצוק. הממשל הצרפתי אומנם צפוי לפצות את האיכרים שהכבשים היו בבעלותם, אך פעולה זו לא הרגיעה את הרוחות. 

על פי הגרדיאן, מומחים שחקרו את האירוע הטרגי משערים כי הדוב תפס כבשה אחת והחל לנשנש אותה, מה שעורר בהלה בקרב שאר הכבשים, שברחו אל עבר צוק וקפצו מגובה של 200 מטרים. את ההשערות שלהם הם ביססו על שערות של דוב חום, שמצאו על גופתה של כבשה אכולה. האירוע עורר כאמור תגובה זועמת מצד החקלאים באזור, וחידש את הוויכוח על החזרת הדובים לפירנאים במסגרת תכנית שיזמה הממשלה. "הפסטורליזם, שהוא ערובה למגוון ביולוגי ולאזור ההררי מזמין ומלא חיות, אינו תואם את השבתם של טורפים גדולים", נאמר מפי התאחדות האיכרים הצרפתיים בהודעה לעיתונות. "המדינה, אשר אחראית על החזרת הדובים, צריכה להסיר את אלה שגורמים לבעיות ולא להחזיר עוד דובים". 
 
כתוצאה מהבהלה, הכבשים ברחו מהדוב וקפצו מצוק בגובה 209 מטרים.אינגאימג
כתוצאה מהבהלה, הכבשים ברחו מהדוב וקפצו מצוק בגובה 209 מטרים.אינגאימג


התכנית הממשלתית להשבת דובים לפירנאים החלה ב-1996, לאחר שדובי הפירנאים כמעט נכחדו לחלוטין, בעיקר בשל ציד. במהלך השנים הובאו דובים חומים רבים מסלובניה, ושנה שעברה יובא דוב זכר נוסף. מחקירה שנערכה בנושא נמצא שהדוב הספציפי הזה אינו אחראי לתקיפת הכבשים. נכון להיום, חיים בפירנאים בין 30 ל-40 דובים חומים, הנמצאים על הגבול של צרפת וספרד. מטרת התכנית היא למנוע הכחדות מוחלטת של דובים אלו.