במשך השנים, שוטרים מרחבי העולם שברו את הראש בניסיון לפתח את השיטות המשוכללות והמתקדמות ביותר באמצעותן ילכדו עבריינים. אך אם לשפוט לפי המקרה הבא, כעת מצאה המשטרה את השיטה האכזרית והעדכנית ביותר עבור מטרה זו - תמונה מביכה בפייסבוק. לאחרונה, גבר מבריטניה שמבוקש על תקיפה הסגיר עצמו למשטרה על מנת שיסירו תמונה מביכה ולא מחמיאה שלו מפייסבוק. האיש, וויין אסמונד, 35, הגיב לפוסט פייסבוק של משטרת דרום וויילס, בו נאמר כי הם מחפשים מידע על מקום הימצאו.



"זה אני. תמונת מעצר לא כל כך מחמיאה", כתב וויין בתגובה בפייסבוק. "אני אעריך זאת אם תורידו את הפוסט הזה. חף מפשע עד שתוכח אשמתי וכל זה". על פי ה-BBC, אסמונד אמר גם כי יתייעץ עם עורך דינו מה לעשות הלאה, ולאחר שעשה זאת הסגיר עצמו למשטרה. המשטרה אומנם הסירה את התמונה הלא מחמיאה של אסמונד, אך לצערו, התוצאה הייתה הפוכה. אופיו הלא שגרתי של המקרה והבקשה המשונה של אסמונד להסיר את תמונתו, הם אלו שהפנו את תשומת הלב של כלי התקשורת, וכעת התמונה המביכה שלו מרוחה על כל חלקת אינטרנט. למעט דף הפייסבוק של המשטרה, כמובן


רוברט קאנוף, האיש והנצנצים. טוויטר
רוברט קאנוף, האיש והנצנצים. טוויטר


אם אסמונד חושב שהתמונה שלו מביכה, הוא כנראה לא ראה את תמונתו של רוברט קאנוף. לפני מספר שבועות, תמונת מעצר מביכה  קאנוף הפכה ויראלית, אך לא נראה שהדבר הפריע לו כלל וכלל. קאנוף, 49, מאריזונה, נמצא ערום ליד סניף של וולמרט, וכשהמשטרה מצאה אותו היו לגופו רק נעליים והמון נצנצים. על פי FOX 1O, שני אנשים הורידו אותו ליד החנות כי הם "חשבו שזה יהיה מצחיק שהוא היה עירום", אמר דובר המשטרה של מחוז מאריקופה, אריזונה. הוא הואשם בחשיפה מגונה, אי צניעות פומבית, והחזקה של סמים מסוכנים. אך העונש החמור מכל הוא כמובן תמונת המעצר המביכה, בה הוא נראה מאופר בזהב, נצנצים, עפרון שחור סביב העיניים, ואודם כחול.

via GIPHY