סקס אמור להיות חוויה מהנה, ועבור רוב האנשים מדובר בפעילות חיובית ורצויה. אך עבור חלק קטן, כל מה שקשור לכך הוא בגדר סיוט מתמשך, בשל מחלה נדירה ממנה הם סובלים. צעירה מאנגליה שחשה מגורה מינית לאורך כל שעות היממה, חשפה לאחרונה את התסמונת הנדירה ממנה היא סובלת, וסיפרה שהיא אפילו מתחננת לסקס מהארוס שלה, כדי להקל על התסמינים. את המקרה סיפרה במסגרת התכנית BBC Three’s Living Differently, במהלכה מוצגים סרטונים קצרים על אנשים שנאלצים להתמודד עם מצבים לא שגרתיים, וחיים את החיים אחרת. 



אמנדה מקלפלין, 23, סובלת מתסמונת חוסר המנוחה באברי המין מאז הייתה בת 13. מדובר תסמונת שפוגעת בעיקר בנשים, בכל הגילאים, שגורמת לגירוי מתמשך באיברי המין, שלא חולף גם לאחר קיום יחסי מין או אוננות. בגלל שזה מצב רפואי נדיר, הידע עליו מועט, אך החוקרים סבורים כי הוא נגרם בשל הפרעה עצבית או הורמונלית. בשונה להתמכרות למין, לא מדובר בתשוקה, ובנוסף לכך במהלך היום יש חוסר נוחות באיברי המין, כאבים, התכווצויות, וכן חוסר מנוחה וכאבים ברגליים. מהמחקרים שנעשו על התסמונת עד כה, נמצא שהיא יכולה להיגרם גם כתוצאה מהפסקת שימוש בתרופות נוגדות דיכאון, לחץ נפשי, אלכוהול וקפאין. אצל חלק מהסובלים מהתסמונת יש הקלה בעקבות שימוש בתרופות אנטי דיכאוניות.




אך כמו במקרה של אמנדה, יש אנשים שהטיפול הזה וכן טיפולים נוספים המיועדים לתסמונת לא עוזרים. למעשה, המצב של אמנדה כה חמור, עד שלדבריה היא אינה מסוגלת לעבוד ויוצאת מהבית לעיתים רחוקות בלבד. "קשה מאוד להחזיק מערכת יחסים עם בעיה כזו", סיפרה  במסגרת התכנית Living Differently אודות הארוס שלה ג'וג'ו, אותו פגשה לפני מספר שנים. "ג'וג'ו לא שפט אותי מעולם או גרם לי להרגיש רע על כך שאינני עובדת. זה משפיע על חיי המין שלנו בצורה ניכרת. את חושבת שאת יכולה לקיים יחסי מין וזה פשוט יעלם. אבל זה לא קורה". היא הוסיפה כי "לפעמים אני בוכה ומתחננת אליו כדי שיעשה איתי סקס רק כדי להקל על הלחץ שיש לי שם למטה. כל החיים שלי היו יכולים להיות שונים לגמרי אם לא הייתה לי הבעיה הזו. אני יודעת שהייתי מאושרת יותר".
 
אמנדה החלה לחוש בתסמינים בשנות העשרה המוקדמות שלה, לדבריה אמה, ויקטוריה, בתחילה היא לא הבינה מה לא בסדר אצל בתה. נאמר להן בזמנו רק שזו התמכרות למין, אך במהלך השנים הסימפטומים החמירו במידה כה רבה עד שנפגעו חייה לחלוטין. מבחינתה, היא הייתה שמחה להעביר את שארית חייה ללא אורגזמות. היא אובחנה לבסוף ב-2013 בתסמונת . "אף אחד מעולם לא האמין לי. כל הזמן אמרתי שאני צריכה  לקיים חסי מין, שאני צריכה אורגזמה. בין הגילאים 15 ל-18 עינגתי את עצמי יותר מבני נוער ממוצעים".



אמה אמרה שהבחינה שמשהו לא בסדר עם בתה כאשר החלה להיות פעילה מינית. "היא עשתה הרבה סקס", הסבירה. "לא ידעתי מה זה - המשפחה שלי חשבה שהיא סתם זונה. בכנות, בזמנו הייתי מתוסכלת כי חשבתי שהיא סתם היפוכונדרית. הטלתי בה ספק לחלוטין. אני עדיין חשה אשמה - הרופאים אמרו לנו שזה שום דבר, האמנתי לרופאים על פני הבת שלי".

כיום, בעזרתם של חוקרים מאוניברסיטת מישיגן, יתכן שימצא מרפא או לפחות דרך להקל על הסימפטומים שלה. "בגלל שזו אבחנה כה נדירה ונעשה מעט מאוד מחקר אנו לא יודעים במדויק מה גורם לכך. אנו חושדים שזה מערב מספר גורמים", אמרה ד"ר פרייאנקה גופטה, עוזרת פרופסור לנוירולוגיה. "אין לי תרופה מהירה עבור זה אבל אני אנסה מספר טיפולים שונים. אני מאוד מקווה שנוכל לשפר את התפקוד שלה".

בינתיים, עד שימצא לה הטיפול המתאים, אמנדה מצליחה להקל מעט על הסימפטומים שלה על ידי שימוש ברפידות חמות וקרות. לעיתים היא אפילו מכניסה קרח כדי לעזור עם הנפיחות ולוקחת כ-30 תרופות שונות כדי להקל על הכאבים.