רשויות במדינות החוף המזרחי בארה"ב מדווחות על תופעה מסוכנת שמתרחשת לאחרונה, לפיה נראית עליה בשימוש בנרקן - הידוע גם כנלוקסון - תרופה המשמשת לטיפול במנות יתר. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, מרבית המקרים נעשים במכוון במסגרת "מסיבות נרקן", שהפכו לאחרונה פופולריות בארה"ב. ה-WSOC Charlotte מדווח שבמסגרת מסיבות אלו אנשים נוהגים לקחת מינון יתר מכוון, בעיקר של הרואין, ואז דואגים שיהיה לידם מי שיזריק להם את הנרקן ו"משיב אותם לחיים". "כשנרקן זמין כעת ללא צורך במרשם, הם עורכים התכנסויות קבוצתיות שנקראות מסיבות נרקן", אמר כריס ריצ'רדסון, מנהל מחלקת שירותי חירום במחוז רואןן, צפון קרולינה.



במקרים אחרים, אותם אנשים ייקחו מנת יתר ויחכו לצוותי החירום שיבואו לעזרתם ויזריקו להם את הסם. ריצ'רדסון סיפר כי נתקל במקרה במהלכו זוג לקח מנת יתר של הרואין במרכז קניות, כי הם ידעו שצוותי חירום עם הסם המיוחל נמצאים במרחק שיחת טלפון אחת מהם. כאשר הם קנו את ההרואין, אמר, הם לא רצו לחכות עד שיגיעו הביתה, לכן עשו זאת במקום ציבורי כדי שימצאו אותם ויחיו אותם.  





כאמור, רשויות אכיפת החוק מתעקשות כי יש עליה ניכרת בשימוש בנרקן בשנים האחרונות. ב-2016, במחוז רואן בלבד, דווח על 292 מקרים בהם ניתן נרקן בשל מינון יתר. השנה, עד חודש יוני דווח על 284 מקרים, עליה של מעל 90% משנה שעברה. יש מי שאף מרחיקים לכת ואומרים כי סוחרי סמים מוכרים את הנרקן בעסקת חבילה במסיבות, יחד עם ההרואין. "אתה יכול לחגוג ולהשתמש באופיאטים כמה שרק תרצה, בידיעה שאפשר להציל אותך בידי שימוש בנרקן", אמר השריף ג'ק סובריק ממשטרת פנסילבניה ל- Atlanta GA News.



מנגד, יש מי שטוענים שכלל לא מדובר בתופעה, אלא באירועים חריגים שמנופחים בידי כלי התקשורת וכן בידי רשויות אכיפת החוק. "דיווחים על מה שמכונה מסיבות נרקן הן דוגמה נוספת לדרך בה התקשורת הופכת אירועים חריגים לסנסציה", אמר ד"ר סמואל א. בול, נשיא ומנכ"ל המרכז הלאומי להתמכרות לסמים ואלכוהול לאתר DrugRehab.

"הדיווחים התקשורתיים האלו מוסיפים לסטיגמה הקיימת סביב התמכרות, ומפחיתים מחשיבותה של תרופה שהצילה אלפי חיי אדם". אופציה נוספת היא שמדובר בניסיון של צוותי החירום ורשויות החוק למנוע שימוש מופרז בסם, שכן הוא עלול לגרום למטופלים בו לחוות תסמיני גמילה ולהיות אלימים כלפי הצוותים המטפלים. ישנם אף צוותי חירום שלא מוכנים לעשות בו שימוש ולא לוקחים אותם בשום פנים ואופן בשל סיבות אלו.