לפחות על פני השטח, לסקס אין מקום בדת, ועל אחת כמה וכמה לפורנו. כמובן שבמחשכים התמונה היא אחרת ואנשי דת עוסקים בסקס, צופים בפורנו והולכים למכוני ליווי. אבל כמובן שצריך לשמור על מראית עין טהורה, ובדיוק בשל כך, אנשי כנסייה מסוימת מהולנד רתחו מזעם כאשר הבינו שצילמו סרט פורנו במתחם הקדוש להם. מה שבכלל העלה להם את הסעיף, היה שבית המשפט קבע שאין בגין מה להעמיד לדין את השובבים.



השבוע פסק התובע הכללי בעיר ברדה בהולנד לטובת קבוצת אנשים אשר צילמו סרט פורנו בחשאי בכנסיה. הסרט צולם מוקדם יותר השנה בכנסיית סיינט ג'וזף שבעיר טילבורג, והועלה לאתר פורנו הולנדי ידוע. לא ברור כיצד נודע להם הדבר, אך אנשי הכנסייה גילו על הסרט והחלו למחות נגדו. זה עזר להם לפחות במעט, שכן הבעלים של האתר הסיר את הסרטון והתנצל בפניהם. על פי ה-Mirror Online, מדובר בחבורה שאוהבת לצלם פורנו, בעיקר במקומות ציבוריים אסורים. מעבר לצילומים בכנסיה, השניים גם צילמו סצנות במקומות אחרים בעיר, כולל מעלית ומגרש חניה במרכז קניות. 

 

 
אנשי הכנסייה כמובן מיהרו להגיש תביעה נגד החבורה, אך גילו לצערם כי מערכת המשפט לא תוכל לסייע להם. התובע הכללי הראשי, צ'רלס ואן דר וורט, הסביר לכומר של הכנסיה, ז'אן ואן נורווגן, כי זה בלתי אפשרי להעמיד לדין את האחראים לסרט. "למרות שהסרט פוגעני במיוחד ומראה חוסר כבוד, לא מדובר בעבירה בגינה אפשר להעניש", אמרה דוברת משרד התובע הכללי. בבית המשפט אף ניסו למצוא מקרים דומים ולשפוט לפיהם, אך ללא הצלחה. לבסוף, בלית ברירה, התובע המחוזי פסק שחילול השם אינו נחשב לעבירה פלילית. כמו כן השניים גם לא פרצו לכנסיה אלא נכנסו למתחם בתשלום, על כן אין שום סיבה להעמידם לדין.

"ברור שאינני מאושר מזה. האם יש הסכמה על כך שהדברים המשוגעים ביותר עלולים להתרחש בבניינים ציבוריים?", אמר הכומר ואן נורוגן והוסיף כי הוא מאוד מאוכזב מהחלטת בית המשפט. "תארו לעצמכם, בין אם זה בכנסייה, בבניין העירייה או מסעדה, מסתבר שהכול מותר". לאחר האכזבה המוחצת, הדבר היחיד שיכל צוות הכנסייה לעשות הוא לטהר את המקום רוחנית מכל טומאה. הכומר גם ביקש מאלוהים סליחה על חילול המקום. מלבד הכומר ואנשי הכנסייה, חברי קהילה רבים וכן אנשי דת הביעו את זעמם על הסרט הפורנוגרפי.