לצאת לדייט זו משימה כמעט בלתי אפשרית, ואם להסתמך על דבריו של ג'רי סיינפלד בסדרה האלמותית "סיינפלד", זה גם מביך, כי כולם מסתכלים עלינו ויודעים שאנחנו בדייט. "צריך לאסור על אנשים שיוצאים לדייט להיראות בפומבי", הוא אמר בנחרצות בסדרה. אך כמובן שמעבר לתגובה הסביבתית, ישנו הלחץ למצוא חן בעיני הדייט או להתפלל שהוא לא פסיכופת. רוב הלחץ כמובן מוטל על הדייט הראשון, באותו מפגש קריטי ייחרץ גורלו של הקשר, והוא זה שיקבע אם יהיו דייטים נוספים. יש הרבה דברים שיגרמו לכך שנרצה לראות מישהו שוב, וגם הרבה סיבות שיגרמו לנו לברוח מבעד חלון המסעדה כבר בדייט הראשון.

למעשה, על פי סקר חדש של חברת blu, יש גורם אחד, שיותר מכל האחרים, יגרום ל-75% מהאנשים לברוח לגבעות, או למצוא כל דרך אחרת להימנע מדייט נוסף. בסקר, בו השתתפו 2,000 גברים ונשים מבריטניה שנמצאים בסצנת הדייטים, נמצא כי 72% מהמשתתפים יזרקו את הדייט שלהם בגלל היגיינה גרועה וריח גוף לא טוב, גם אם הם יהיו "מושלמים" מכל בחינה אחרת. גורם זה היה הקריטי ביותר מבין 50 שנבדקו



למעשה, היגיינה גרועה דורגה כדוחה ביותר, אפילו יותר מריח רע של רגליים, גבינה מסריחה וסיגריות. הסיבה השנייה בחשיבותה, שהמשתתפים אמרו שתגרום להם להיפטר מהפרטנר שלהם למפגש, היא אם הם בעלי נטייה לחטוף עצבים, כשנטייה לשקר הייתה רק במקום השלישי. סיבות נוספות לחפש דייט אחר שהיו דיל ברייקר הן נעליים מרופטות, צחוק מעצבן, ודיבור בגוף שלישי.
 
מעבר לכך, נמצא בסקר, שלא רק שעל הדייט הפוטנציאלי להימנע מ-50 הקריטריונים ברשימה הזו, יש להם גם זמן קצוב לעשות את הרושם הטוב ביותר שלהם. על פי תשובות המשתתפים, קצת מעל מחצית,(53%) הפכו את ההיכרות לקשה עוד יותר, כשאמרו שהם מגבשים דעה על הדייט שלהם תוך 15 דקות או פחות.


בסך הכל מדובר ברשימה בה חלק מהדברים מתקבלים על הדעת, בעיקר כל הקשור להיגיינה, נטייה לרגוז על אחרים ועישון. אם זאת יש קריטריונים שנראים קצת קטנוניים, ומהווים דרך מהירה לפסול את רוב אוכלוסיית הרווקים והרווקות- ביניהם שיזוף מלאכותי, חוסר יכולת להתמודד עם אלכוהול.






אולי כעצת סיינפלד, בעצם עדיף להישאר בבית, ולא רק זאת - פשוט לא לצאת לדייט. הבעיה נפתרה...!



via GIPHY