בדומה לנו בני האדם, גם בממלכת החיות יש דרמה, סקס, יריבויות, תככים ומזימות, ולא אחת יוצא שמספר זכרים נלחמים על ליבה של נקבה אחת. אבל בשונה מאיתנו, זה נעשה מסיבות שונות לחלוטין, בעיקר לצורך התרבות ומחסור באופציות ראויות בשטח. לאחרונה עלה לרשת סרטון משעשע ודרמטי, שמראה מאבק בין שני קרנפים זכרים על ליבה, או יותר נכון מיטתה, של קרנפית אחת.



בסרטון, שצולם בידי הצלם מאט יארדלי, 30, מדורבן, דרום אפריקה, נראים שני קרנפים באמצע הסקס, כשלפתע מתקרב אליהם קרנף נוסף. אותו קרנף מתברר במהרה כמניאק, ומנסה תרתי משמע לדחוף את אפו בין השניים. תוך שהוא משתמש בקרן שלו, בעל החיים האימתני נדחף בין השניים ומפריד ביניהם. הקרנף המובס נראה עוזב את המקום במבוכה ועם אגו שבור, בעוד הקרנף המניאק תופס את מקומו, ומתכונן לסקס עם הקרנפית. לה, כך נראה, לא מפריע השינוי בבני הזוג והיא ממשיכה בשלה. 





"זה מראה נדיר במיוחד, אני לא אראה את האינטרקציה הזו שוב", כתב ירדלי בפוסט בפייסבוק שלו. אך לא רק שהמחזה הזה נדיר, גם הקרנפים עצמם אינם רבים למרבה הצער. קרנפים אלו, המכונים קרנפים שחורים (או קרנפים צרי שפה) נמצאים בסכנת הכחדה חמורה, בעיקר בשל ציד בלתי חוקי להשגת הקרן שלהם, וכן אובדן שטחי מחיה טבעיים. על פי נתוני האתר לשימור והצלת מיני הקרנפים בעולם, savetherhino, בעולם נותרו בין 5,040 ל-5,458 קרנפים שחורים בשטחי מחייה טבעיים. 



via GIPHY

נוכל לקוות שהסקס בין הקרנפים יעזור להגדיל אף לו במעט את האוכלוסייה המתדלדלת, וכן שיטופל וימוגר הציד הבלתי חוקי של קרנפים שחורים, וקרנפים בכלל.