"עם כמה אנשים שכבת?" היא שאלה טעונה ומרתיעה, שרבים מעדיפים לא לדבר עליה. בעיקר נשים. אך כאשר נכנסים למערכת יחסים חדשה, השאלה הזו תמיד עולה. כמובן, אנשים לא חייבים לענות על שאלה אישית זו, אבל יש סיבה אחת חשובה מאוד שתהיה לשאלה הזאת תשובה, ואחת כנה. כנות לגבי אספקטים מסוימים בהיסטוריה המינית שלנו הם קריטיים, בעיקר בכל הקשור למחלות מין. מבחינה זו, ריבוי שותפים מיניים פירושה סכנה גדולה יותר להדבקות במחלות מין, בעיקר אם אותו אדם הזניח את עניין ההתגוננות מפניהן. זו נקודה חשובה למחשבה בפעם הבאה שתחליטו לענות על השאלה, וכמובן שרצוי לענות עליה בכנות. 
 
סקר חשוב ומעניין שנערך לאחרונה, בדק את כמות הפרטנרים המיניים של אנשים בעולם, והקשר בין כמות זו לסיכוי לחלות במחלת מין. כמו כן, נבדק היחס שאנשים נותנים כלפי הכמות של הפרטנרים שלהם, בקרב נשים וגברים כאחד. בסקר, שנערך בידי האתר superdrug, השתתפו 2,180 אנשים, שנשאלו על ההיסטוריה המינית שלהם. ביניהם 1,263 גברים, ו-917 נשים, כאשר 1,058 היו מארה"ב, ו-1,122 היו מאירופה.

ארה"ב מול אירופה

מהסקר עולה, כי מבחינת אזור גאוגרפי, הממוצע האירופאי היה נמוך בהרבה מזה האמריקאי, כשהממוצע של כלל המדינות עומד על 6.2 (שהיה גם מספר הפרטנרים הממוצע של גרמניה). מבחינת חלוקה למדינות, בריטניה נמצא כבעלת מספר הפרטנרים הממוצע הגבוה ביותר (7 פרטנרים), וקצת אחריה הולנד (6.9 פרטנרים). 
 


ארה"ב, כאמור, הייתה מעל הממוצע האירופאי בכל המדדים, וכן הפערים בין המדינות שבה היו רחבים יותר. סך הכל, ממוצע 50 המדינות עומד על 7.2 פרטנרים. המדינה עם כמות הפרטנרים הגדולה ביותר היא לואיזיאנה (15.7), עם כמות פרטנרים גדולה כמעט פי שישה מהמדינה עם כמות הפרטנרים הקטנה בותר, יוטה (2.6 פרטנרים). יחד עם יוטה, גם בקנזס, מיסיסיפי ווירג'יניה הייתה כמות פרטנרים קטנה יחסית ( פחות מחמישה פרטנרים). מנגד, אנשים ממדינות כמו אוקלהומה, נברסקה ודרום קרוליינה היו עם ממוצע של עשרה פרטנרים.


 



מאבק בין המינים

מבחינת החלוקה בין המינים, הממוצע של הנשים (7 פרטנרים) היה מעט גבוה משל הגברים ( 6.4). אך גם גברים וגם נשים הסכימו על דבר אחד - מספר בני הזוג האידאלי עמד על 7.5. כאשר נשאלו כיצד הם חשים כלפי כמות הפרטנרים שיש לנשים, ענו הגברים שמעל 14 הופך אישה למופקרת מידי מבחינה מינית. נשים ענו תשובה כמעט זהה (15). הנתון הפחות מפתיע בסקר היה שגברים (17.5%) נטו יותר מנשים (8.2%), להגיד שהיו עם מספר פרטנרים גבוה יותר מזה האמיתי. בהתאמה, יותר נשים ( 18.6%) אמרו שהורידו את מספר הפרטנרים שלהן, לעומת גברים (13.7%).
 




מחלות מין


בלואיזיאנה, בה כמות הפרטנרים הייתה הגבוהה ביותר, כמות מחלות המין בהתאמה הייתה גם היא מהגבוהות ביותר. נכון לנתונים של שנת 2014, לואיזיאנה נמצאה כבעלת המקרים הרבים ביותר של זיבה (מקום ראשון), עגבת (במקום השני), וכלמידיה (במקום השלישי). באופן דומה, במדינה עם כמות הפרטנרים הקטנה ביותר,יוטה, היו המקרים המעטים ביותר של מחלות מין כמו זיבה ועגבת (במקום ה43), וכלמידיה (במקום ה-47).