לרוב סקס הוא דבר חיובי ולא נשקפת סכנה למשתתפים בו. אך לעיתים רחוקות, הוא עלול לגרום ליותר נזק מתועלת למשתתפים בו, בעיקר כשיש ברקע מצב רפואי נסתר. לאחרונה, צעירה מסין כמעט איבדה את חייה במהלך קיום יחסי מין, לאחר שציסטה בשחלה שלה נקרעה וגרמה לה לדימום פנימי. שיאו צ'ינג, 26, לא ראתה את בעלה במשך כמעט חצי שנה, כיוון שהשניים עובדים בשתי ערים שונות. לכן, כאשר צ'ינג נסעה יום אחד לצ'אנגשה, בפרובינציית הונאן, שם מתגורר בעלה, השניים פנו ישר ולעניין ועשו סקס סוער.


אבל מה שהיה אמור להיות בילוי מלא תשוקה והנאה הפך לסיוט, כשלפתע שיאו החלה לסבול מכאבים עזים בבטנה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, שיאו הובהלה לבית חולים בצ'אנגשה, כשהיא סובלת מכאבי בטן חריפים בלי לדעת מה הסיבה לכך. מהבדיקות שנערכו בבית החולים, התברר שלצעירה הייתה ציסטה על אחת השחלות שלה, וזו נקרעה, מה שגרם לכאבים עזים ולאובדן אדיר של דם.
 


ציסטות שחלתיות הן שכיחות בקרב נשים בכל הגילאים. מדובר בחללים שמתמלאים בנוזל, וממוקמים בתוך השחלה. לרוב, ציסטות נוצרות כתוצאה מפעילות הורמונלית בשחלה, או כתוצאה מהליך פיזיולוגי (טבעי).בדרך כלל הן נעלמות כפי שהן נוצרות, אבל לעיתים יש צורך בהתערבות רפואית להסרתן. במקרה זה, שיאו לא ידעה כלל שיש לה ציסטה בשחלה, שכן בהרבה מן המקרים ציסטה גורמת לתסמינים רק אם היא נקרעת".



"אם היא הייתה מגיעה מאוחר יותר, הייתה נשקפת סכנה משמעותית לחייה", אמר אחד הרופאים שטיפלו בה, ד"ר הואנג ויי. "היה בערך 1500 מ"ל של איבוד דם בבטנה, שזה כ -40% מנפח הדם שלה". בנוסף לציסטה שנקרעה, הרופאים גם גילו ציסטה על השחלה הימנית של שיאו, בגודל של שלושה סנטימטרים. שתי הציסטות הוסרו ולצ'ינג צפויה החלמה מלאה.

לדבריו של ד"ר הואנג,יש שתי דרכים בהן הציסטה עלולה להיקרע. הראשונה, במהלך המחזור החודשי כתוצאה מעלייה בלחץ הדם. השנייה, כאמור, כתוצאה מקיום יחסי מין.