אנחנו מבלים הרבה מאוד זמן בבהייה בסמארטפונים, בגלאקסי וב-LG שלנו, ולא מקדישים אפילו רגע אחד של מחשבה איך זה גורם לנו להרגיש. יש קיצוניים שיגידו שהאינטימיות שיש בינינו לבין המכשיר הנייד היא מוגזמת וכי לא צריך אותה כלל, אחרים ימשכו לקיצוניות השנייה ויאמרו שאין חיים בלי המכשיר הנייד. התשובה היא ככל הנראה כנראה באמצע.



למעשה, על פי סקר חדש של חברת timewellspent, בשיתוף פעולה עם חברת Moment (אפליקציה שבודקת כמה זמן אנו משתמשים בניידים) בטלפון הנייד שלנו יש גם טוב וגם רע, והתשובה תלויה באפליקציה ובזמן שאנו מקדישים לה. בסקר השתתפו 200,000 משתמשי אייפון, אשר התבקשו לתת משוב על האפליקציות בהן השתמשו, זאת תוך כדי מעקב אחר זמן השימוש שלהן באפליקציות.





הנתון הבולט ביותר שמצאו החברות, על פי תשובות המשתתפים, היו שככל שמשתמש מסוים הרבה להשתמש באפליקציה כלשהי, כך גברה מידת האומללות שלהם, ולהפך. האפליקציות ששימחו את המשתמשים יותר מכל, היו אלו בעלות יעילות זמנים, ש"דרשו" זמן מועט לשימוש בהן (למשל לוח השנה של גוגל), או אפליקציות שספציפית היו מכוונות לגרום לאנשים להרגיש טוב יותר (למשל אפליקציות למדיטציה).



מנגד, האפליקציות שהפכו אנשים לאומללים ביותר כללו בעיקר משחקים ארוכים ואפליקציות שקשורות בהיכרויות ומדיה חברתית. או במילים אחרות אפליקציות זוללות זמן, ש"דורשות" מהמשתמשים להישאר רק איתן על חשבון דברים אחרים. אומנם החברות לא התעמקו בניתוח הנתונים מעבר לניתוח זה, אך על פי סקרים קודמים בנושא עולה שאפליקציות "מאמללות", כמו פייסבוק וטוויטר, בדומה למזון מהיר, גורמות לנו לנחמה לטווח הקצר וסיפוק מיידי, אך בטווח הארוך גורמות לנו בעיקר נזק.

הפתרון? אין אומנם תשובה חד משמעית, אך מילת המפתח היא איזון. כלומר לא להימנע לחלוטין, ולא להקדיש לאפליקציות את כל היום שלנו. במקום להישאב לתכנים שדורשים מאיתנו תשומת לב, לעשות שימוש מודה באפליקציות, לבחון את השימוש שלנו בהן ואת מה שהן גורמות לנו להרגיש. וכמובן, להתמקד יתור באפליקציות שעושות אותנו שמחים. יותר ווייז, פחות טינדר!