לגור עם שותפים ברוב המקרים הוא לא דבר קל, אבל לפעמים אין ברירה, בעיקר בשל צרכים כלכליים וצורך במישהו שישלם את החצי השני של שכר הדירה האדיר. הבעיה מתחילה כאשר אנו נופלים על שותף פסיכי, או מה שנקרא שותף מהיגיהנום, וכשאנו מבינים זאת זה כבר מאוחר מידי ואנו תקועים עם חוזה של שנה במקרה הטוב



אבל על פי סקר חדש, מסתבר שיש דרך להימנע מכך ולבחור שותפים לפי תכונות מסוימות, כדי שיהיו האופטימליים ביתור עבורנו. בסקר, של חברת rentcafe, השתתפו 1,500 גברים ונשים, שנשאלו על התכונות של שותפים גרועים וטובים שלהם מהעבר וההווה. על פי התשובות הללו, נמצא שיש דברים ספציפיים שיכולים לעזור לנו, לפחות באופן חלקי, לא ליפול על פסיכיים ולמצוא שותף טוב.


רבים עם השותפים? זה בגלל המקצוע שלהם
 
על פי תשובות הנסקרים, נמצא שהמקצוע של השותף משפיע על רמת הפסיכופתיות שלו, כשהיה שוני בין דירוג שנתנו הנשים לזה שנתנו הגברים. מבחינת הנשים, הן ענו שנטו לריב יותר עם שותפים ממקצועות העיתונאות והשידור (66.7%), וגם מתחום הטכנולוגיה (52.5%). השותפים הכי פחות בעייתיים לדעתן, היו מתחום המשפט (14.3%) ומתחום השיווק והפרסום (23.5%). עבור גברים, דווקא עם שתופים מתחום העיתונאות והשידור (20%) היו להם הכי פחות מריבות, וכן ומתחום הטכנולוגיה (25.9%). הם נטו יותר להתכסח עם שותפים שעסקו בבנייה (55.6%) ומתחום השיווק והפרסום (51.7%)

rentcafe.com :לפני שאתם בוחרים שותף, תבדקו במה הוא עובד. צילום מסך
rentcafe.com :לפני שאתם בוחרים שותף, תבדקו במה הוא עובד. צילום מסך


 

שותפים רעים הם שותפים סנובים

מהסקר עולה שקרוב ל-40% רבים עם השותפים שלהם, כשהשאר ציינו שהצליחו לפתור מחלוקות בלי שהמצב יצא משליטה. הדבר סביבו היו הכי הרבה מריבות ומחלוקות, לא במפתיע, היה אי תשלום או איחור בתשלום שכר דירה(20.4%). במידה דומה, שותפים סנובים שלא מעוניינים להיות חברים(20%), דורגו גם הם גבוה, יחד עם התנהגות מעליבה או פוגענית(20.3%). מנגד, בתחתית הרשימה, אנשים היו סובלניים יותר לשותפים שהעליבו את המוצא או הדת שלהם(12.5%), או עשו סקס רועש(12.1). יותר הפריע להם שותפים פאסיבים-אגרסיביים((16.3%), ושותפים אינפנטילים(15%).

rentcafe.com :באופן לא מפתיע, הדבר הכי מעצבם ששותף יכול לעשות זה לא לשלם שכר דירה. צילום מסך
rentcafe.com :באופן לא מפתיע, הדבר הכי מעצבם ששותף יכול לעשות זה לא לשלם שכר דירה. צילום מסך



איזה מין שותף
 
נתון נוסף שקבע את הצלחת השותפות היה מין השותף כשבהתאמה גברים ונשים דירגו שותפים מהמין השני כמוצלחים ביותר. נשים דירגו שותפים גברים(42%) כטובים יותר משותפות(23.2%),  בדומה לדירוג שגברים נתנו לשותפות(34.2%), לעומת שותפים גברים(19.6%).

rentcafe.com :רוצים שותף טוב? הכל תלוי בדרך ההכרות ביניכם. צילום מסך
rentcafe.com :רוצים שותף טוב? הכל תלוי בדרך ההכרות ביניכם. צילום מסך


 
איפה מוצאים שותף טוב? 

כשמדובר במקום שבו מוצאים שותפים, היה שוני בין גברים ונשים. מבחינת הנשים, השותפים הכי טובים שהיו להן היו אלו שכבר גרו בדירה אליה עברו(35.4%)- שותפים שדורגו במקום השלישי מבחינת הגברים. אצל הגברים, שותפות עם חברים הייתה המוצלחת ביותר(29%)- סוג שותפות שדורגה בקרב נשים רק במקום השלישי. הדרך הגרוע ביותר למצוא שותפים מבחינת נשים הייתה דרך חבר משותף(19.5%), ואצל גברים, דרך מודעות באתרים וברשתות החברתיות(12.9%).