כל מי שלא שייך למשפחת טראמפ או משפחת מולטי מיליארדרים אחרת, נאלץ לכלות את מרבית זמנו בעבודה. לאחר שאנחנו מסיימים את יום העבודה אנו נאלצים לפנות למטלות היומיות שלנו, כמו טיפול בבית, במשפחה אם יש לנו או כל דבר אחר. התוצאה - אין לנו הדבר המופלא הזה שנקרא זמן חופשי, ומנוחה היא בגדר מצרך נדיר. למרות שאנו חיים בתקופה מודרנית ומתקדמת, בשנת 2017 מרבית האנשים במדינות העולם הראשון מוצאים עצמם משועבדים ללוח זמנים עמוס. 



על פי סקר חדש שנערך בבריטניה, מרבית האנשים שעובדים טוענים שאין להם מה שמוגדר כזמן חופשי למחוץ לשעות העבודה. בסקר, שנערך בידי  ElectricTobacconist (חברה יצרנית לסיגריות אלקטרוניות), נשאלו אנשים שעובדים במשרה מלאה או חלקית, מהם הדברים שגוזלים מהם הכי הרבה זמן מחוץ לעבודה, ובכלל האם יש להם זמן חופשי. באופן כללי, מהסקר עולה שכמעט מחצית מהמשתתפים מרגישים שיש להם זמן חופשי מוגבל מאוד במהלך שבוע העבודה. העובדה הזו היוותה מקור לדאגה ל-1 מתוך 3 מהמשתתפים, שאמרו שהם סובלים ממתח ולחץ נפשי כתוצאה מכך. 1 מתוך 10 העידו שלוח הזמנים העמוס שלהם אף פגע בבריאותם.





מרבית המשתתפים בסקר העידו שגם כאשר יש להם זמן חופשי, הוא אינו באמת כזה, והם נאלצים להעביר אותו בביצוע מטלות. זוללות הזמן ה"חופשי" הגדול ביותר הן מטלות הבית (39%) - כמו ניקיון, סידור וכביסה. במקום השני, טיפול בילדים (למי שיש), עבור 32% מהמשיבים. למרבה הבאסה, הגורם השלישי שלוקח מהזמן החופשי הוא שעות עבודה נוספות (26%), עבור מעל 1 מכל 4 משתתפים.



"זמן פנוי מוגבל באופן רציני עבור בוגרים רבים בשנת 2017, ויש לכך השפעות שליליות רבות - לא רק במובן של הבריאות הנפשית, עבור חלק זה משפיע גם על הבריאות הכללית שלהם, מה שבהחלט מדאיג", אמר מייסד ומנכ"ל  ElectricTobacconist, פאסקל רולברהאוס.



פאסקל הוסיף ש"לקחת פסק זמן עבור עצמינו במהלך היום זה בבירור חשוב מאוד- אבל עבור חלק, זה עלול להיות קשה מאוד למצוא את הזמן לעשות זאת".  הפתרון, לדבריו הוא לחלק את המטלות בין בני הזוג, או שאר בני המשפחה במידה ויש - למשל מטלות הבית, בישול, מעבר על החשבונות או קניות אוכל, "כדי שיהיה שוויון ואפשרות לפנות זמן חופשי מחוץ לשעות העבודה". מה שבאמת יכול לעזור, שכן מהסקר עולה שמטלות אלו הווה מקור אדיר לזלילת זמן עבור 1 מתוך 5 מהמשתתפים.

via GIPHY