מורים אמורים לשמש דמות ראויה להערכה עבור התלמידים שלהם, יהיה גילם אשר יהיה. הם בוודאי לא יכולים לנהל זהות כפולה, ללמד בבקרים ובלילה לסחור בסמים, גם אם זה משתלם כלכלית. אך מורה אחת בבית ספר יסודי דתי בקליפורניה, שכנראה הייתה זקוקה להכנסה נוספת, החליטה שזה לגמרי לגיטימי, וטעתה בגדול.

בעקבות טיפים שהגיעו אליה, פתחה המשטרה המקומית בחקירה וערכה חיפוש חשאי בביתה של דליציה גומז, 36, מורה בבית ספר פרטי בוואלג'ו קליפורניה. בביתה, מצאו השוטרים הרואין ומתדון, וכן תעודת זהות של מדינת קליפורניה, שלא הייתה שייכת לגומז. אך היא לא נעצרה בשלב זה, והחקירה נמשכה. "בעוד הם המשיכו בחקירה, השוטרים מצאו ראיות נוספות שאיששו את מעורבותה של גומז בסחר בסמים", דווח מהמשטרה המקומית לחדשות kron4.

כמה שבועות לאחר מכן, ב-25 באוגוסט, המשטרה הוציאה צו מעצר נגד גומז, והיא נלקחה למאסר מביתה בגין סחר בסמים אסורים וגניבת זהות. בנוסף לכך, גומז צפויה לעמוד בפני אישום על ניסיון הכנסת סמים לתוך תא המעצר, לאחר שנמצאו על גופה שלוש שקיות הרואין. היא מוחזקת כעת בכלא במחוז נאפה, קליפורניה, עם אפשרות לשחרור בערבות בסך 35,000 דולרים.
 


כמה שבועות קודם לכן, עבריין נאלח מאנגליה, סירב ללכת לשרותים במשך תשעה ימים כדי להימנע ממעצר ואישום בגין עבירות סמים. לצערו הרב הוא נכשל, ונעצר בכל מקרה. מונקאדיר מוסטפה, 25, מקולסדון, אנגליה, היה מוכר למשטרה משך זמן מה לפני מעצרו, אך לא היו די ראיות מפלילות כדי לעצור אותו.  לאחר מספר תצפיות  של המשטרה, בהם נראה מנסה למכור סמים, הצעיר בן ה-25 נעצר. בחיפוש שנערך עליו, נמצא גרב בתוך תחתוני הבוקסר שלו ובתוכו היו עשר שקיות קנאביס.
 
העבריין המסור נלקח למעצר בתחנת משטרת דורסט, שם מבדיקה מעמיקה יותר השוטרים הבינו כי כי הוא החביא שלל נוסף במעלה ישבנו. כיוון שסירב להסגיר את החומר האסור, מוסטפה הוחזק תחת שמירה סביב השעון במשך כשבוע וחצי בה סירב להתפנות לשירותים. בתום תקופה זו, לאחר כישלון חרוץ במשימתו, מסר את החומר הנותר.  בנוסף לסמים, בטלפון הנייד של העבריין מצאו השוטרים הודעות שמצביעות בבירור על ביצוע עסקאות סמים. במהלך מתן גזר דינו, בבית המשפט קראון קורט בסאותהמפטון, מוסטפה הואשם בהחזקת סמים מסוג הרואין, קראק, קוקאין וקנביס- לצורך מכירתם. הוא נשלח לשלוש וחצי שנות מעצר,