הבסיס לחברות טובה הוא כנות, והרבה מאיתנו אכן אומרים לחברים שלנו אמת כזו או אחרת. אך לא הכל נוח להגיד, ולמעשה דווקא לחברים הכי קרובים קשה להגיד דברים מסוימים, מפחד לפגוע בהם או בחברות עצמה. אבל זו לא רק מידת הקרבה שקובעת אם נאמר אמת או לא. למעשה, מסקר חדש שנערך בארה"ב עולה שמה שקובע אם אנשים יהיו כנים עם חבריהם הוא הנושא עצמו, וגם המין של החברים. 


לפי הסקר, של חברת yougov, נמצא שיש נושאים שבאופן כמעט גורף קל יותר לדבר עליהם. כך למשל 66% מהמשתתפים אמרו שירגישו בנוח לבקר את חבריהם על הרגלי השתייה שלהם ויגידו להם אם לדעתם הם שותים יותר מידי. מנגד, רק 20% העידו שיגידו לחבריהם אם הם ממש שונאים מתנה שהם הביאו להם. 

via GIPHY

באופן מפתיע, נמצא שלאנשים יהיה קל יותר להגיד לחברים שלהם שבני זוגם בוגדים בהם (55%), מאשר אם יש להם ריח פה רע (53%) או שהתספורת שלהם פשוט מזעזעת (43%). כמו כן, נושאים שנחשבו כקשים ביותר לחשיפה היו ביקורת על הורות (24%), וכן רק 27% העידו שיספרו לחבריהם ששכבו בעבר עם בני זוגם, לפני שהפכו לאייטם. 

yougov.com :להגיד לחבר שהתספורת שלו איומה נחשב לנושא קשה למדי. צילום מסך
yougov.com :להגיד לחבר שהתספורת שלו איומה נחשב לנושא קשה למדי. צילום מסך

בסך הכל, מהסקר עולה שגברים קצת יותר כנים מנשים בכל הנוגע לנושאים לא נוחים. הפער הגדול ביותר בין המינים היה סביב משקל, כשרק 37% מהגברים אמרו שיגידו לחבריהם אם הם סובלים מעודף משקל, לעומת 29% מהנשים. אבל כשזה נוגע לאלכוהול, נשים נטו להיות קצת יותר כנות מגברים(67% לעומת 65%).

yougov.com :גברים יעזו יותר מנשים לבקר חברים על המשקל שלהם. צילום מסך
yougov.com :גברים יעזו יותר מנשים לבקר חברים על המשקל שלהם. צילום מסך

אם לסכם את הסקר, אנשים יגידו לכם כמעט הכל, למשל שבני הזוג שלכם שוכבים עם כל מה שזז. אבל אם תביאו להם מתנה ממש מחרידה, כמו לימונדה חמה, הם ייקחו אותה בנימוס, אבל יקללו אתכם בלב ויאחלו לכם משהו שלא ממש מתאים לחברים.

via GIPHY