נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמנם ביקר במהלך קמפיין הבחירות את יריבתו הילרי קלינטון על קבלת מתנות מערב הסעודית. אך כנשיא נראה כי הוא החליף חברבורותיו. אתר הדיילי ביסט האמריקאי חשף הבוקר (שלישי) את רשימת המתנות שקיבל הנשיא מהממלכה בעת ביקורו במזרח התיכון, והן נעו מהגרנדיוזיות, כמו ציור של הנשיא, דרך המיליטריסטיות - חרבות ופיגיונות, כאשר אחד מהם עשוי כולו מכסף, ובקת טבועה פנינה ואף פרוות נמרים וטיגריסים. מתנה נוספת שקיבל הנשיא, אולי באופן מפתיע מהמדינה השמרנית - היא תמונה של אישה סעודית.



מתנות נוספות שקיבל טראמפ במהלך הביקור היו בשמים, עטים, מדליות, מטבעות מצופי זהב, עותק של החוקה הכווייתית, ספרי ילדים, שמיכות ובגדים מסורתיים, סנדלים ועוד. דווקא הביקור הידידותי של טראמפ בממלכה "סימן להשקעתו בקשר הרווחי עם סעודיה, יבואנית הנשק המרכזית מארצות הברית", הסבירה שרה לאה וויטסון, מנהלת ארגון זכויות אדם שציינה שבמהלך הביקור הסיר טראמפ את התנגדות קודמו למכירת סוגי נשק מסויימים לסעודיה, וזאת בשל הרג אזרחים על ידי צבא סעודיה במהלך מלחמת האזרחים בתימן.



כזכור, ביקורו הראשון של טראמפ מחוץ לארצות הברית כנשיא, שהתחיל בסעודיה ולאחר מכן נמשך למדינות נוספות במזרח התיכון, בהן ישראל, התרחש בחודש מאי, שם הוא התקבל בכבוד מלכים. טראמפ ואשתו מלניה התקבלו בריאד על ידי שטיח אדום שנפרס מחוץ למטוס ממנו נחתו, שם חיכה להם המלך סלמאן ופמלייתו. הנשיא והמלך נראו נינוחים זה עם זה ומפטפטים דרך מתורגמן. כשהוא נעזר במקל הליכה, בירך המלך סלמאן את טראמפ. תזמורת צבאית של כלי נשיפה ניגנה במקום ושבעה מטוסים סעודיים חגו מעל במבנה V, תוך שהם מוציאים עשן אדום, לבן וכחול. לאחר מכן, שני המנהיגים ישבו זה לצד זה במסוף התעופה ושתו כוס קפה. במהלך הביקור חתמו שתי המדינות על הסכם רכישת נשק בשווי של 350 מיליון דולר.



קבלת פנים לטראמפ בריאד. צילום: רויטרס
קבלת פנים לטראמפ בריאד. צילום: רויטרס