כל מי שאי פעם שוטט, או בעיקר שוטטה בתמונות של כושר באינסטגרם, יודע שיותר מאשר שהן מעוררות השראה, הן גורמות לנו להרגיש רע עם הגוף שלנו. זה אומנם עלול להראות מקרי או משהו שקשור רק בנו, אך לפי מחקר חדש זה לא רק בראש שלנו, ובוודאות האינסטגרם משפיע על דימוי הגוף שלנו לרעה ובמהירות שיא.



במחקר, שנערך תוך שיתוף פעולה בין אוניברסיטת ניו סאות 'ויילס ואוניברסיטת מקג'ווייר, אוסטרליה, השתתפו 350 נשים מאוסטרליה וארה"ב, בין הגילאים 18-25. אלו נשאלו על הרגלי השימוש שלהן באינטסגרם וכן על הדרך שהוא גורם להן להרגיש לגבי גופן. על פי תשובות הנשים, נמצא שככל שהן הסתכלו זמן רב יותר על תמונות השראה מתחום הספורט (“fitness inspiration”) - פיטספריישן (“Fitspirations”) - כך הן הפכו ליותר לא מרוצות מהגוף והמשקל שלהן. כמו כן, ככל שהן הרבו להסתכל על תמונות של ידועניות חטובות ורזות, כך הן נטו יותר להעריך את גופן לפי המראה "בריא" וחטוב, יותר מאשר על  פי בריאות ותפקוד בפועל. 



 

Goals on Goals

A post shared by Fitness Inspiration (@fitness.inspiration.feed) on



על פי ארגון The Butterfly­ Foundation , שמפועל למען טיפול בהפרעות אכילה, ההשפעה הזו היא הרסנית ומסוכנת, שכן היא גורמת לאנשים לחשוב שבריאות מוערכת על ידי מראה "בריא", ולא על ידי המצב הבריאותי בפועל. הארגון אף השיק לאחרונה קמפיין המעודד נשים וגברים לנקוט עמדה נגד התופעה הזו וכנגד דימויים בעייתיים אלו  שמציעה המדיה חברתית.



העצה הבולטת ביותר של הארגון בהקשר זה הייתה לקחת פסק זמן מהמדיות החברתיות, לפחות לזמן מה, במידה והן מעוררות תחושות שליליות בנוגע לדימוי גוף ולמשקל. כמובן, שעצה טובה נוספת תהיה שמראה בריא לחלוטין אינו שווה בריאות בפועל.



 

❤️ my @adidaswomen warp knit tights #heretocreate

A post shared by Karlie Kloss (@karliekloss) on


המטרה הכדאית לכל אחד ואחת מאיתנו, היא בסופו של דבר לשים פחות דגש על איך פעילות גופנית כלשהי תגרום לנו להראות, ולהתמקד באיך עשיית ספורט תועיל לנו, ואיך היא תשפר את בריאותנו הפיזית והנפשית, ואת דימוי הגוף שלנו.