ספר חדש ומטריד שפורסם לאחרונה בגרמניה, שהסתמך על חומר ארכיוני רב, טוען שהאכזריות הבלתי נתפסת של היטלר והאלימות שדרש, נבעו בעצם מסטייה מינית חולנית. בספרו "היטלר 1 והיטלר 2. שטח ההפקר המיני" ("Hitler 1 and Hitler 2. The sexual no-man's land"), מציג הסופר וולקר אליס פיליגרם את היטלר כ"רוצח סדרתי מבולבל מינית", שרציחותיו הונאו בידי תאווה מינית סוטה.  לטענתו היטלר היה איש מעוות וסוטה, וביצע אקטים מיניים כשצפה בסרטים אלימים. 

אחד המקורות הארכיונים לספר, המחולק לארבע כרכים, הוא השחקנית המוערצת על היטלר, מריאן הופה. זו סיפרה בין היתר על ההזמנה שקיבלה מהיטלר ללשכת הרייך בברלין, שם השניים סעדו וצפו בסרט "המורדים", העוסק בהתקוממות האוסטרית נגד נפוליאון. במהלך אחת הסצנות, כאשר האוסטרים זרקו סלעים מן ההר אל עבר החיילים הצרפתים, הופה מספרת ש"אז היטלר קיבל איזשהו ריגוש ושפשף את ברכיו, ונאנח למראה האבנים שהתגלגלו על הצרפתים. אני לא יודעת אם הוא היה משוגע, אבל הוא קיבל איזו אורגזמה. רציתי לעזוב במהלך הסרט. האיש היה מפחיד". 

כרך זה של הספר, עוסק בעיקר במיניותו החולנית של היטלר, ולקשר ההדוק שלה, לדברי פיליגרם, לאלימות שהפגין. לטענתו. קשר מסוכן זה דחף אותו לאלץ גברים להרוג. למרות מה שנהוג לחשוב, פיליגרם טוען שהיטלר לא ניהל חיי מין נורמטיביים, ובכלל התנזר מיחסי מין הטרוסקסואלים. על פי המסמכים שהגיעו לידיו, היטלר ואישתו לטווח הקצר אווה בראון לא קיימו כלל או כמעט לא קיימו יחסי מין. היטלר עצמו אף כתב כי הוא "התגבר על הדחף לכבוש אישה פיזית", והאמין שהאומה הגרמנית היא כלתו האמיתית.



משהו מיני כן התרחש בין השניים,  ב-1935, אך לא היו אלו יחסי מין מלאים. אווה בראון אומנם תיארה בזמנו "כמה שעות יפות להפליא" עם היטלר בדירתו בפרינצרגנטנפלאץ של מינכן, אך רגעים אלו היו נדירים. הקשר המיני בין היטלר לאווה בראון היה קצר והתרחש בשנים הראשונות, אך במהירות נכנס לתרדמת. לדבריו של פיליגרם, זה נבע ככל הנראה מנטיות לסביות רדומות של אווה בראון, והזנחת חיי המין מצד היטלר, שהיה עסוק בהוצאה המונית להורג. אסמכתה נוספת לכך שבין השניים כמעט לא היה קשר מיני, היא לדבריו זיכרון רחוק שתיאר ראש ממשלת בריטניה נוויל צ'יימברלין. צ'יימברלין ביקר בביתם של הזוג ב-30 בספטמבר, 1938, וכשישב איתם על הספה שמע את אווה אומרת לחברה: "אם הוא רק היה יודע מה עבר על הספה הזאת", כשהיא מתייחסת ליחסי המין בינה לבין היטלר. אך, מבדיקה מעמיקה של גודל הספה, פיליגרם טוען שלא יתכן שהיה לשניים מקום לקיום יחסי מין.
פיליגרם הציג ראיות נוספות להתנזרות ההטרוסקסואלית של היטלר. חברו לשעבר של היטלר, ארנסט האנפסטאנגל, למשל, טבע את המונח "שטח ההפקר המיני", בנוגע להתנהלותו של היטלר. בנוסף לכך, בעל הבית של היטלר ואווה בברגהוף שליד ברכטסגאדן, בדק את מצעי המיטה שעליה שהו וסיפר שהוא מעולם לא הבחין בסימן שמראה שהשניים קיימו יחסי מין.
בניגוד למה שמקובל לחשוב, ההסבר להתנהגותו המחרידה והבלתי נתפסת של הצורר הנאצית היא אחרת. לדבריו, היטלר היה מורכב בעצם משני אנשים: "היטלר 1 שלא היה בולט ובלתי מזיק והתקיים עד 1918", והיטלר 2, אותו רוצח המוני נאצי, שהתעורר לחיים לאחר שנפצע מפגיעת גז של הבריטים, ואף סבל מעיוורון זמני. מאחר ש"תאוות ההרג היא התכונה המכריעה של רוצחים סדרתיים", כתב בספרו, "מתעוררת השאלה: האם היטלר היה רוצח סדרתי שרצח לשם סיפוק מיני? המיניות של היטלר, אני מאמין, דחפה את הדיקטטור לפעול להשמדה העצומה ביותר שחווה האדם".