נהוג לחשוב שאנשים מעוניינים רק בדבר אחד בחייהם, או לכל היותר שניים, ושהעולם סובב רק סביב זה. אך על פי סקר בין-לאומי שנערך לאחרונה, עולה שיש אפילו 12 דברים שאנשים מאחלים לעצמם, וכסף לא תמיד היה בראש הרשימה, ואפילו לא סקס. בסקר, שנערך בידי האתר yougov, השתתפו 18,000 אנשים מ-17 מדינות ברחבי העולם, חלקן מן המזרח המערב. הנסקרים מכל המדינות התבקשו לדרג 12 תחומי מפתח שהם מאחלים לעצמם, ואיזה מהם היו רוצים יותר מכל.



מהתוצאות, לא במפתיע, נמצא כי מדינות מהמערב שמות דגש על דברים שונים מאשר מדינות מהמזרח. כך למשל, בראש רשימת הדברים שאנשים מהמערב רצו עמדה בגאון המילה אהבה. למעשה, אהבה הייתה בראש הרשימה של שש מתוך תשע מהמדינות המערביות שנסקרו. אך עבור מדינות המזרח, אהבה הייתה רק שישית בעדיפותה. בקרב מדינות אלו, בריאות הייתה בעדיפות הראשונה בקרב חמש מתוך שמונה מדינות המזרח שלקחו חלק בסקר. יוצאת דופן בין מדינות אלו, הייתה גרמניה, שכיכבה בראש הרשימה של המדינות ללו, תחת קטגוריית בריאות. 



יותר מדינות מערביות ממזרחיות דירגו אהבה במקום הראשון. אינגאימג
יותר מדינות מערביות ממזרחיות דירגו אהבה במקום הראשון. אינגאימג


כסף באופן מפתיע היה בממוצע רק השלישי בחשיבותו, גם במזרח וגם במערב. אבל בכל הנוגע להתקדמות רוחני, שוב כיכב פער בין מדינות המזרח למערב. בקרב מדינות המזרח, שם נוטים יותר לשים דגש על הנושא, רוחניות הייתה במקום החמישי בקרב שמונה מתוך 10 מדינות. אם כי ארה"ב היא יוצאת מביניהן, אצלה רוחניות הייתה במקום הראשון, יחד עם תאילנד, שהציבה אותה אפילו לפני בריאות וכסף.
 



פער נוסף בין מזרח למערב, התגלה סביב קריירה, כאשר מדינות המזרח דרגו הצלחה בקריירה בקום הרביעי, בעוד במערב הצלחה זו דורגה במקום השמיני בלבד. בתחתית הרשימה הזו, כוח דורג במקום הנמוך ביותר גם בקרב המזרח וגם בקרב המערב. כמו כן, המדינות משני הקצוות חשבו באופן דומה גם בכל הנוגע ליופי פיזי, שדורג במקום נמוך ברשימה.
 

via GIPHY