בפעם הבאה שאתם ישנים אצל בני הזוג או מבקרים חברים, כדאי שתבדקו טוב טוב את המצעים שלהם, ונסו לברר מתי החליפו אותם במפעם האחרונה. על פי סקר שנערך לאחרונה בארה"ב, כמות האנשים שמחליפים מצעים באופן קבוע היא נמוכה, וככל שהגיל יורד כך הסיכוי שיישנו במיטה נקייה יורד גם הוא. מהסקר המטריד שנערך בידי האתר YouGov, נמצא שרק מחצית מהאנשים מעל גיל 45 מחליפים את המצעים שלהם כל שבוע, ובעוד זה מגעיל המצב שלהם טוב לעומת קבוצות גיל אחרות.



כך, קבוצת הגיל הכי מזוהמת הייתה זו של בני 18-29, מהם רק 17% מחליפים את המצעים שלהם מידי שבוע. רובם (41%), מחליפים את הסדינים רק פעם בשבועיים שלוש במקרה הטוב. בקרב כל קבוצות הגיל נמצא שיש מי שלא מחליפים סדין במשך כמעט חודשיים, שכאמור ככל שהגיל יורד גם המספר של העבריינים הללו עולה.


yougov.com :גברים מחליפים סדינים בתדירות נמוכה מנשים. צילום
yougov.com :גברים מחליפים סדינים בתדירות נמוכה מנשים. צילום


 אבל לא רק הגיל קובע את רמת ההיגיינה של הנשים, אלא גם המין שלהם. באופן לא מפתיע בסקר נמצא שגברים מקפידים פחות מנשים על היגיינת סדינים. כך, בעוד 44% מהנשים מחליפות מצעים לפחות פעם בשבוע, רק 32% מהגברים עושים את אותו הדבר. יחד עם זאת, בקרב שני המינים יש 6% שלא מחליפים את הסדינים במשך כמעט חודשיים ואף יותר. איכס


yougov.com :צעירים מתחת לגיל 30 הכי פחות מקפידים על היגיינה. צילום
yougov.com :צעירים מתחת לגיל 30 הכי פחות מקפידים על היגיינה. צילום

אז בפעם הבאה שאתם שוהים במיטה שאינה שלכם, כדאי שתעיפו מבט בנתונים הללו ותראו האם אתם נמצאים בסיכון לשהות על סדין שלא הוחלף. כמובן שכדאי שתבדקו שאתם בעצמכם לא נמצאים באחת הקבוצות הללו.

via GIPHY