יש אנשים שלא מחפשים קשר, אבל גם בקרב אלו שכן, המונח בגידה הוא חמקמק ויכול להשתנות מאדם לאדם. מעבר לכך, גברים ונשים מסתכלים באופן שונה על בגידה, ומה שנחשב כאי נאמנות בידי מין אחד, אינו כזה בעיני האחר. גבולות במערכות יחסים רומנטיות הם לא דבר קבוע, ומשתנים מאדם לאדם. כך, על פי סקר חדש של אתר ההיכרויות It's Just Lunch, עולה שאחד מתוך חמישה גברים לא חושבים שלנשק מישהו שהוא לא בן הזוג נחשב לבגידה, לעומת 10% בלבד בקרב הנשים.

לדעת המומחים באתר, הפערים הללו נובעים מההסתכלות השונה של גברים ונשים על אקט הנשיקה. עבור נשים למשל, בדרך כלל מדובר במשהו שהוא לא רק פיזי, ומעורב בו המון רגש. אי לכך, אם בגידה מסתכמת בהתנהגות שנוגדת את ציפיות בני הזוג שלנו, אפשר להבין למה גברים יוכלו לסלוח על האקט הזה, בניגוד למרבית הנשים


 
התחום הזה של מה מותר ואסור הופך ברור יותר במערכת יחסים רצינית, אך גם שם יש הרבה תחומים אפורים. ג'ודי אמאן, מומחית לדייטים, טוענת שגם במערכת יחסים מבוססת וגם בקרב מי שרק החלו לצאת לדייטים יכול להיות המון בלבול בכל הנוגע למה מותר ומה אסור. אך בעוד אנשים במערכת יחסים רצינית כנראה יבינו שאם יתנשקו עם אחר הם בעצם בוגדים, אם זה דייט זה בהכרח המצב. במידה ורק התחלתם לצאת עם מישהו, ואתם עדיין לא אקסקלוסיביים, היחס לנשיקה נופל לתחום האפור הזה ולא חייב להיות בגידה. זה בעיקר תלוי בהשקפה של הדייט שלכם.

כמובן שבגידה פיזית קלה יותר לאבחון מאשר בגידה רגשית. כך למשל, פלרטוט - מבט, שיחה, ווטסאפ, - עלול להיות משהו נסלח אם הוא לא מוביל לקשר רומנטי, אך באותה מידה יכול להיחשב כאקט של חוסר האמנות בידי אדם אחר. הפתרון לדעתה של אמאן? לתקשר עם הדייט שלכם, או בן הזוג לטווח הארוך ולתא ציפיות. אם לא תסבירו להם או אם הם לא יגידו לכם מה מפריע לכם שאתם עושים עם מישהו אחר מהמין השני, זה מתכון להמון אי הבנה ועלול אף לפרק מערכות יחסים.