בימינו, הדבר הראשון שאנשים דואגים לעשות כשהם יוצאים לחופשה הוא לצלם ולהעלות לרשתות החברתיות. כי אם אין תמונה זה לא קרה.  אך על פי סקר חדש נערך בנושא, כדאי שתחשבו פעמיים לפני שאתם משקיעים את כל האנרגיה שלכם בתיעוד והעלה לרשתות החברתיות, שכן זה עלול להרוס לכם את החופשה. על פי סקר של חברת  Expedia, בו השתתפו 2,000 גברים ונשים, אנשים מרגישים אומללים בשל העיסוק הבלתי פוסק במדיות החברתיות בחופשה.



בממוצע, אנשים משקיעים כתשע שעות במהלך כל שבוע של חופשה ברשתות החברתיות, וכמובן שרובנו משקיעים הרבה יותר מזה. כל זה, יש יאמרו, די מוציא את הטעם מלצאת לחופשה. כך, בעודנו מנסים לגרום לחופשה שלנו להראות מושלמת באינטרנט, בפועל אנו אומללים וסובלים מכל רגע. למעשה, כמעט מחצית, 44% מהמשתתפים ענו שהעיסוק במדיות החברתיות הורסות להם את חוויית החופשה במידת מה.




אך "למרות שאנשים אמרו שהמדיה החברתית עלולה להרוס להם את חוויית החופשה, נראה שזה עדיין אספקט משמעותי ממנה", אמר אלכס פלאטס, מנהל מסחרי של החברה. בנוסף לכך, 10% מהמשתתפים ענו כי יצלמו לפחות 15 תמונות בפוזה אחת, רק כדי שיהיה להם סלפי החופשה המושלם. למרבה האבסורד, כרבע מהמשתתפים אמרו שהם מקדישים יותר תשומת לב למדיות החברתיות כאשר הם בחופשה.
 

ברור שהפתרון לא יכול להיות התנתקות מוחלטת מהמדיות החברתיות או חלילה הימנעות מתיעוד. הדרך הטובה ביותר ליהנות מהחופשה היא למצוא פתרון מאוזן, לא להגזים בהתנזרות מתיעוד ולא להגזים בתיעוד. אך למי שעדיין מתקשה בתהליך, החברה שביצעה את הסקר יצרה כלי בשם  “Stay Off Social”. המטרה היא שאותו כלי יפרסם באופן אוטומטי פוסטים בזמן שהמשתמשים בחופשה, ובכך יוריד מהלחץ לעדכן ולתעד באופן אובססיבי

כמובן שבכל דבר טוב יש  גם חסרונות. אותו כלי אומנם יפרסם במשכם כמה פעמים שתרצו, מהמקום בו אתם נמצאים, אך ממאגר תמונות קיים, ולא תמונות שלכם. אי לכך, אולי האופציה הכי טובה, היא פשוט לחכות עד שחוזרים מהחופשה ואז לפרסם את התמונות. 
 

via GIPHY