אמנם אירופה כבר מזמן אינה מקום בטוח ונקי מטרור, אך עדיין מדי פעם צצות תזכורות לכך שאנחנו והם עדיין מאוד מאוד שונים. אפשר להבין את ההווי של המדינה והמצב הביטחוני שלה בעיקר ממה שמטריד אותה ומה שמגיע לכותרות. לאחרונה למשל, החלו אנשים בשווייץ להיות מוטרדים מכך שמישהו סותם להם את השירותים עם המון שטרות גרוסים של כסף. ובינתיים בישראל, אנו מייחלים שלא יהיו פיגועים, לפחות למשך יממה אחת. 


בכיר בז'נבה, שכנראה אינו עסוק כל כך ביום יום, השקיע מזמנו ועדכן כי הוא עסוק בפתרון תעלומת שירותים סתומים. אותו בכיר, הדובר של משרד התובע הנרי דלה קזה, אמר כי הידיעה שפורסמה בעיתון the Tribune de Geneve, לפיה מישהו סתם שלושה שירותי מסעדות ושירותים של בנק בשטרות כסף היא נכונה. מהדיווח, עולה כי לתוך האסלות נדחסו חבילות של שטרות גרוסים, המכילות 500 יורו כל אחת. 
  
בשירותים נמצאו שטרות בחבילות של חמש מאות יורו כל אחת. רויטרס
בשירותים נמצאו שטרות בחבילות של חמש מאות יורו כל אחת. רויטרס

 
האירועים התרחשו באותה שכונה אך במועדים נפרדים במהלך החודשים האחרונים. אחד המקומות בהם נמצאו השטרות, הוא תא שירותים בפיצרייה מקומית, שעלה על גדותיו. השטרות אמנם נהרסו לחלוטין, אך שוויים הכולל, לדברי דה לה קזה הוא עשרות אלפי יורו.

מחקירה שנפתחה בנושא עדיין לא ידוע למי שייך הכסף, אך בעיתון הציעו השארה לפיה "נשים ספרדיות אשר החביאו את הסכום האדיר בכספת בז'נבה לפני שנים מספר שנים". החקירה באשר לזהות הבעלים של הכסף, וכן של מי שהשמיד אותם נמשכת בימים אלו.