בעוד עישון סמים קלים הוא לא דבר רע כשלעצמו, הוא הופך להיות מסוכן כאשר הוא נעשה במקום לא בטוח. למשל, על ראש של הר. לאחרונה, קבוצת מטיילים נזקקו לחילוץ לאחר שטיפסו על הר אך היו מסטולים מידי בכדי לרדת ממנו לבד. ארבעת המטיילים, כך דווח בכלי התקשורת בבריטניה, נתקעו בגובה של כ- 1000 מטרים, על הר סקפל פייק בקאמבוריה, שהוא הגבוה ביותר באנגליה.



מסיבה מאוד לא ברורה, הארבעה הצליחו לטפס בלי תקלות על ההר, למרות שכבר היו תחת השפעת הקנאביס. אבל, כאשר הגיעה העת לרדת הם הבינו שזה לא מסתדר יחד עם צריכת סמים קלים. הארבעה התקשרו למשטרה המקומית, ולמקום הגיעו מלבדם גם צוותי חילוץ הרים, צוות חילוץ אווירי ואמבולנסים. "אנשים נתקעו על ההר אחרי שצרכו קנאביס. נאלצנו לפרוס צוותי חילוץ הרים, חילוץ אווירי ואמבולנסים כדי לחלץ אותם", צייצה משטרת קאמבוריה בטוויטר. בהמשך הם עדכנו את תמונת המצב וצייצו ש"אנשים מזקקו לחילוץ כי לא היו מסוגלים ללכת, בשל שימוש בקאנביס. צוותי חילוץ מציבים עצמם בסכנה כדי למנוע מהארבעה להיפגע". 



היו מסטולים מידי בכדי לרדת לבד מההר. אילוסטרציה: אינגאימג
היו מסטולים מידי בכדי לרדת לבד מההר. אילוסטרציה: אינגאימג



המטיילים חולצו שלוש שעות לאחר מכן, במהלך חילוץ מורכב. "לעולם על תזלזלו בהרים. בטיחות טיפוס היא על אחריותכם", כתב ג'אסטין ביבי ממשטרת קאמבוריה. "צריכת אלכוהול או כל חומר אחר שיכול לפגוע בשיפוט שלכם מגדיל באופן מהותי את הסיכוי שלכם להסתבך בצרות. אין לזה מקום על ההר".למרות שמדובר באירוע הזוי למדי, צוותי החילוץ אמרו שזו לא הפעם הראשונה שדבר כזה קרה, ושקריאות כאלו לעזרה הן פשוט בדיחה. בטוויטר כמובן רבים חגגו וצחקו על הנושא והציעו להביא בדחיפות אוכל לסטלנים, שוודאי סובלים ממנצ'יס. מנגד רבים הביעו את מותר רוחם על התנהגות המטיילים. אחד מהמוחים אף הציע לחייב אותם בתשלום כספי על ההצלה.



via GIPHY