כיום, עשיית קעקוע בדרך כלל לא נחשב להליך מסוכן, אך זאת במידה והולכים לאדם שמוסמך לכך. כמו כן, יש איברים בגוף שמומלץ ואף רצוי מאוד לא לקעקע, כדי להימנע מפגיעה אפשרית בהם. צעירה אחת מקנדה למדה זאת לאחרונה בדרך הקשה, לאחר שקעקוע בעינה הותיר אותה ככל הנראה עם פגיעה לכל חייה. קאט גלינגר, 24, ממאוטווה, קנדה קעקעה את אחד מגלגלי עיניה, כי רצתה לשנות את הצבע של העין, אך ההליך שעברה גרם לה לאבד את הראיה באחת מעיניה. 

גלינגר העלתה לאחרונה פוסט לפייסבוק שלה, יחד עם סרטון ותמונות של קעקוע העין שלה שהשתבש. לדבריה, היא עשתה זאת כדי להזהיר אחרים מקעקועי עיניים, וכן מפני הליכה למקעקעים ללא בדיקת רקע שלהם. גלינגר הודתה שהרעיון היה "טעות חמורה", והיא מצטערת שלא בדקה את הנושא ואת האדם אליו הלכה יותר לעומק. מאז עברה את ההליך עבר כבר חודש, אך לדבריה העין שלה עדיין לא נרפאה, והנפיחות והכאבים ירדו במידה מעטה בלבד.
 

מצטערת שעשתה את זה לעצמה. צילום: פייסבוק
מצטערת שעשתה את זה לעצמה. צילום: פייסבוק



לדבריה של גלינגר, מיד לאחר שהתבצע ההליך החל לנזול הדיו הסגול מעינה. היא דאגה והלכה מיד לחדר מיון, שם קיבלה טיפות אנטיביוטיקה. אך במהרה התברר שזה היה רעיון רע, והיא פיתחה תגובה אלרגית שגרמה לעינה להתנפח, על כן קיבלה מהרופאים טיפות סטרואידיות. בסרטון שהעלתה לפייסבוק שלה הסבירה כי הספיקה להגיע למיון שלוש פעמים לפחות, ושהיא עדיין סובלת בעינה מכאבים ומראייה מטושטשת. היא הסבירה שרצתה לקעקע את שתי עיניה כדי שתרגיש יותר בנוח עם גופה. למרבה האירוניה ההפך הוא שקרה.


הראיה עדיין מטושטשת ויתכן שתאבד לחלוטין. צילום: פייסבוק
הראיה עדיין מטושטשת ויתכן שתאבד לחלוטין. צילום: פייסבוק



גלינגר, שבעבר עבדה כתזונאית לבעלי חיים, סיפרה שהיום היא עוסקת בדוגמנות, אך לאחר האירוע נאלצה לבטל כל עבודת צילומים שנקבעה עבורה. היא מקווה לשוב לצילומים כשהעין שלה תרפא, אך הרופאים אמרו לה שהראיה שלה בעין עלולה "להיעלם לחלוטין או להישאר מטושטשת". 

העין התנפחה עוד יותר לאחר קבלת האנטיביוטיקה. צילום: פייסבוק
העין התנפחה עוד יותר לאחר קבלת האנטיביוטיקה. צילום: פייסבוק



לא ידוע עדיין באיזה הליך מדובר, אך גלינגר סיפרה שהיא מתכננת לעבור ניתוח שמטרתו לתקן את הראיה, אם כי לא בטוח שהניתוח יצליח. כאשר הגיעה לראשונה לחדר המיון הרופאים הסבירו לה שהבעיה נגרמה בגלל שהקעקוע נעשה בצורה לקויה  - הקרנית בעינה נקרעה בגלל שהמחט הייתה גדולה מידי, הוחדרה עמוק מידי ועם יותר מידי דיו. כמו כן, הכלים בהם השתמש המקעקע לא היו סטריליים וגרמו לזיהום בעין.

יתכן והראיה שלה תשאר מטושטשת או תעלם לחלוטין. צילום: פייסבוק
יתכן והראיה שלה תשאר מטושטשת או תעלם לחלוטין. צילום: פייסבוק



גליגר היא לא הראשונה וגם ודאי לא תהיה האחרונה לעשות קעקוע בגלגלי העין שלה. מדובר בהליך מטריד שהפך משום מה פופולרי בשנים האחרונות. אומנם לא כל קיעקוע של גלגל העין נגמר בצורה טרגית, אך זה ככל הנראה לא סיכון שכדאי לקחת. אם כבר קעקוע, עדיף לקעקע אזור פחות רגיש, שהסבירות לתאונה בו בסדר גודל כזה תהיה מזערית.