יש רבים שגורסים שגני חיות וספארי הם בין דרכי ההתעללות המזעזעות ביותר בבעלי חיים, בעיקר כשאותם מתחמי בידור נועדו לשם צייד. אך זה לא מפריע לאנשים רבים להגיע אליהם, ויש מי שאף מתקרבים יותר מידי אל בעלי החיים ומופתעים מהתוצאות ההרסניות. לאחרונה שחק רוגבי מפורסם ביקר בגן חיות, בו בעלי החיים בחלקם נועדו לצייד, והחליט שהרעיון הטוב ביותר בעולם יהיה להכניס את היד לכלוב של האריה
 
סקוט סבולדוויין, שחקן רוגבי מוויילס, הגיע לגן החיות בדרום אפריקה עם חבריו לקבוצה, האוספריס, במסגרת תחרות הרוגבי השנתית ה-pro14, הכוללת קבוצות מאירלנד, דרום אפריקה, איטליה, סקוטלנד וויילס. בעוד אחד השחקנים מצלם, החליט בולדווין, 29, שהאריה הוא בסך הכל חתול גדול, הכניס יד לכלוב והחל ללטף אותו. הרעיון במהרה התברר כטעות מוחלטת, כשלאחר מספר שניות האריה נשך את ידו של בולדווין, שמשך אותה וצעק בכאב. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בבריטניה, בולדווין, נזקק לטיפול רפואי ותפרים בעקבות הנשיכה, ויאלץ להעדר לפחות מהמשחקים הראשונים בתחרות, עד אשר יחלים.
 



המאמן של הקבוצה שלו, סטיב טנדי, כינה אותו "אידיוט" על כך שהתקרב כך אל בעל החיים הטורף. "הייתה תקרית עם אריה, אך למען ההגינות זו לא הייתה אשמת האריה", אמר טנדי. "הוא אומנם נשך את סקוט, אך כשאתה מכניס את היד שלך מבעד סורגים שמאחוריהם יש אריה, תצפה להינשך". בולדווין הוזהר מספר רב של פעמים להתרחק מהאריה אך התעלם מהן. 

"זה היה די טיפשי מצד סקוט, אך היה לו מזל. זה לא היה קשור למקום עצמו, זו סביבה טוב ונאמר לנו באיזה מרחק לעמוד", אמר טנדי. "אני לא יודע באילו סרטי טבע סקוט צפה, בהם אפשר ללטף אריה בראשו כמו היה חתול. זה כנראה אחד הדברים הטיפשיים ביותר שהייתי מעורב בהם, אך למרבה המזל הוא בסדר וישוב לשחק בשבועות הקרובים".

סקוט בולדווין. צילום: רויטרס
סקוט בולדווין. צילום: רויטרס