למי שממהרים לזלזל באמונה בערפדים וטוענים כי היא פרימיטיבית, זה הזמן להזכיר שחלק גדול מהציבור עדיין מאמין באלוהים. כך, יש מי שחושבים שיצורים מוצצי דם, רוחות ואפילו אנשים זאב הם אמת לאמיתה. אין בכך כל בעיה, כמובן, כל עוד אותם מאמינים לא רוצחים בשל האמונה או הפחד שלהם. 

בשבועות האחרונים התבצעו במדינה מלאווי שבמזרח אפריקה תקיפות שהם לקחו חלק בני אדם רבים, ואף רצח של כאלה שנחשדו כערפדים. המשטרה נלחמת בשמועה בימים אלו ומעודדת תושבים להימנע מלקחת את החוק לידיהם.

לא ידוע מי הפיץ את השמועה ובאיזה מקום בדיוק החלה במדינת מלוואי, אך זה ברור לחלוטין שמדובר בשמועה זדונית ומסוכנת. על פי השמועות, מסתובבים במדינה ערפדים מוצצי דם, ואלו כבר תקפו וגבו קורבנות רבים.

עוד נאמר במסגרת זו שאותם ערפדים משנים צורתם ויכולים להתחזות לכל דבר חי. על פי שמועות אלו, כך דווח ב-Malawi Nyasa Times, רבים החלו בתקיפות המוניות יזומות כלפי מי שנחשדו ליצורים אלו, כאשר נכון לעכשיו, ידוע על שלושה גברים שהוכו למוות בידי המון זועם, זאת לצד מעשי הרצח מקרים רבים של ונדליזם והצתות.



 על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומית, המהומה התחלקה בעיקר לשתיים - אנשים שפוחדים מערפדים, וכן כפועל יוצא מזה אנשים שפוחדים להיות מותקפים בידי המון זועם. בשבועות האחרונים הגיעו שיחות רבות למשטרה עקב שתי סיבות עיקריות אלו. כמו כן, לצד הסיבות ה"נורמטיביות" הגיעו לבית החולים אנשים שחששו שהותקפו בידי ערפדים.

כאמור, המצב הפך לכה חמור ומסוכן, עד שגורמים רשמיים במדינה נאלצו להתערב ולנסות כמיטב יכולתם למגר את התופעה הקשה ולהכחיש את קיומם של הערפדים. "נכון לעכשיו לא מת אף אחד כתוצאה ממציצת דם. יש אנשים שיצרו את השמועה כדי לעורר פחד בקרב אחרים", אמר לאקסטן קאצ'מה ממשטרת מלוואי. הוא הוסיף שאנשים צריכים להפסיק להאמין לשמועות ולחזור לשגרת חייהם, בעודו מתייחס לכך שרבים ישנים בימים אלו מחוץ לבתיהם, מחשש להפוך קורבן לתקיפת ערפדים.
 

via GIPHY

לדבריו של קאצ'מה, השמועה המזעזעת גם השפיעה על הכלכלה והחקלאות במדינה, כיוון שעובדים רבים חוששים לצאת מבתיהם. המשטרה הוציאה הודעה רשמית בה היא מבקשת מהתושבים לא לקחת את החוק ולתקוף "ערפדים", ומי שיעשה כן צפוי להיעצר ולהיענש. "אף אחד לא נמצא מעל לחוק. לא מתקנים עוולה אחת עם אחרת", נמסר בהודעה, שבה נאמר גם כי "אם יש לכם חשדות דווחו עליהם למשטרה ואנחנו נחקור את העניין בצורה הנכונה".

נכון לעכשיו נעצרו 20 איש בחשד לתקיפה, רצח ואקטים של ונדליזם. המצב החריף והוביל את שגרירות ארה"ב להוציא הודעה רשמית באתר השגרירות, המזהירה אזרחים מלהגיע לאזור. כמו כן, השגרירות משכה מהמקום את מתנדביה עד שהמצב יגיע לידי רגיעה.