רובנו לוקחים את העובדה שיש לנו שירותים בכל מקום כמובן מאליו, בעיקר בגלל שאנו חיים במדינה מודרנית. בישראל ובמדינות מפותחות אחרות, קשה לדמיין כיום בית שאין בו שירותים - זה נשמע מגוחך, פרימיטיבי ובעיקר די דוחה. אך במדינות מתפתחות, כמו הודו, היעדר שירותים הוא עניין שבשגרה, ומבחינה זו המדינה נמצאת בפיגור אדיר ביחס למדינות אחרות. בתקופה זו אומנם מתחילים להתקין יותר ויותר בתי שימוש ברחבי המדינה, אך הבעיה רחוקה מלהיפתר. למעשה, המצב עדיין כה חמור עד שהוא גורם לסבל פיזי ונפשי בקרב התושבים, לסכסוכים משפחתיים ואפילו לגירושים.



לאחרונה, אישה צעירה מהודו התגרשה מבעלה בגלל שלא התקין בביתם שירותים, מה שלדבריה גרם לה סבל וייסורים. סנג'יטה מאלי, 23, סיפרה בבית המשפט המחוזי של בילווארה, ברג'סטאן, שלפני שהתחתנו ב-2011, בעלה צ'וטו לאל מאלי, הבטיח לבנות בביתם בית שימוש, אך לא עמד בהבטחה זו.


על פי דיווח של ה"גארדיאן" הבריטי, במשך כל שנות נישואיהם, מאלי, מהכפר פור ברג'סטאן, חוותה בושה אדירה על כך שנאלצה לעשות את צרכיה בשדות, ללא פרטיות ונוחות.



"הוא כל הזמן אמר שהוא יבנה אותם אבל זה נשאר בגדר דיבורים בלבד. לבסוף, הוא פשוט סרב לעשות זאת. גם החתנים שלי סרבו" הסבירה. "כל יום היה כרוך בייסורים - חיכיתי שיחשיך כדי שלא יהיה מישהו בסביבה שיראה אותי, מה שאילץ אותי להתאפק גם כשהשלפוחית שלי התפוצצה. לא יכולתי לחיות יותר עם הסטרס הזה".



הבעל הבטיח שיבנה שירותים לפני הנישואים, אך לא קיים את הבטחתו. אילוסטרציה אינגאימג
הבעל הבטיח שיבנה שירותים לפני הנישואים, אך לא קיים את הבטחתו. אילוסטרציה אינגאימג

 
סיפורה של מאלי הגיע לחדשות בכלי התקשורת המקומיים בהודו, וכן סוקר במדינות רבות בעולם, כשהקביעה יוצאת הדופן במשפט צוטטה בהרחבה. למזלה של מאלי, השופט שדן בגירושיה הבין את חומרת הבעיה, וקבע שהעובדה שנשים צריכות לעשות את הצרכים שלהן במרחב הפתוח ולעיני כל, שווה ערך ל"עינוי נפשי" ודבר שהוא בגדר חרפה במאה ה-21. עורך דינה של מאלי, רג'נדרה קומאר שארמה אמר במהלך המשפט: "האם אי פעם הכאיב לכם שאמותיכם ואחיותיכם נאלצו להתפנות בגלוי? נשים שגרות בכפרים נאלצות להמתין עד שמחשיך כדי להתפנות, וכתוצאה מכך צריכות לחוות כאב פיזי". 
 
לאחר קביעת בית המשפט, שארמה סיפר כי הוא מרוצה מהכיסוי התקשורתי לו זכה פסק הדין. "אנחנו נמצאים בפיגור גדול בהשוואה למדינות אחרת. אם אנו רוצים שנשותינו יחיו בכבוד, ואם אנו רוצים שהמדינה שלנו תהיה נקייה ונפלאה שוב, עלינו לבנות בתי שימוש לא רק עבור מאלי, אלא עבור כל הנשים בהודו, בכפרים ובערים", אמר. " הסביר. "זה אירוני שלאנשים שמוציאים הרבה כסף על אלכוהול, טבק וטלפונים ניידים, אך אין בתי שימוש בבתיהם".