מרגל גרמני, הנחשב לגיבור לאומי במדינה ומכונה "גיימס בונד הגרמני" בשל המשימות החשאיות שבהן לקח חלק במהלך תקופת המלחמה הקרה ואחריה, הורשע היום (חמישי) בהעלמת מס והוטל עליו עונש של שנתיים מאסר על תנאי.



וורנר מאוס בן ה-77, שהקריירה המודיעינית-מבצעית שלו משתרעת על פני 40 שנה, טען באתר האינטרנט שלו כי הוא היה מעורב בלכידתם של יותר מ-100 כנופיות והביא למעצרם של כ-2,000 בני אדם. במשפט שנמשך כשנה, מאוס, שהיה לבוש במקטורן, הואשם בהסתרת מיליוני יורו מרשויות המס הגרמניות בין השנים 2002 ל-2011.



"בסופו של דבר, היקף הנזק הוא רק היבט אחד שנלקח בחשבון בקביעת גזר הדין", אמר פולקר טלקרובסקי, דובר בית המשפט בבוכום. לדבריו, "יש להתייחס לכל ההיבטים, בהם גיל הנאשם, שהנו בן 77 ומעולם לא נשפט, כמו גם בהישגים שהשיג במהלך הקריירה המיוחדת שלו".



השלטונות הגרמנים לא התבטאו בנושא, אך התקשורת כבר העניקה לו תמיכה רבה, בתור אחד הסוכנים החשובים בתולדות גרמניה, שהחזיק ב-100 זהויות שונות במהלך חייו, כך לפי עיתון מקומי.



"הוא מהדמויות המסתוריות ביותר בהיסטוריה הגרמנית של אחרי המלחמה. הוא פעל למען מדינות וחברות כסוכן פרטי", נכתב בעיתון, שבו צוין גם כי הוא "עבד אצל סוכנויות המודיעין הגרמניות והמקומיות ובמשטרה".



מאוס טען להגנתו כי החשבונות הימיים שבהם שמר את הכסף הוקמו על ידי צד שלישי מתוך כוונה לשלם לו עבור משימות חשאיות שביצע, כמו שחרור בני ערובה. בין היתר, הוא סיפר שסייע בשחרור בני ערובה בלבנון ובקולומביה, ובמציאת אוצר מקתדרלת קלן, שהוסתר ליד בלגרד בשנות ה-70, תוך לכידת השודדים.