אמנם היא לא הוכרה ככזו באופן רשמי, אך אנשים רבים שחוו אותה על בשרם, מוכנים להישבע שהתמכרות לקעקועים היא אמיתית. יש מי שטוענים שה"תלות" היא לא בדיוק לקעקועים אלא לכאב, לאדרנלין, לתחושת הסכנה ולדפוס ההתנהגות, מה שהופך את שבירת המעגל לקשה מאוד. תהיה ההגדרה של מצב זה אשר תהיה, אין ספק שמדובר בבעיה רגשית, אחרת קצת קשה להסביר אנשים שמקעקעים כמעט 100% מגופם. פול אלן, 58, טוען שהוא מכור, וכש96% מגופו מכוסים בדיו קצת קשה שלא להאמין לו.



אלן, מהעיר נורת' טיינסייד, אנגליה, עשה את הקעקוע הראשון שלו ב-2008, לאחר שאמו נפטרה.  "ביקשתי כיתוב סיני פשוט על חלקה העליון של היד שלי של שמי ושם האחיין והאחיינית שלי", סיפר ל-.chroniclelive. "ואז נכנס בי משהו וזה פשוט התחיל. ביקרתי ב-25 חנויות, בעיקר בעיר, אבל גם עשיתי קעקועים בדונקסטאר, הייסטינג וכשהייתי בחופשה אז בקפריסין, קורפו וכרתים". 



הוא לא תכנן לקעקע את הפנים שלו, דבר שעשה לדבריו כשנגמר לו המקום על שאר הגוף. כמעט עשור לאחר מכן, הספיק אלן לצבור כבר 810 קעקועים, ולדבריו נותרו לו רק שני מקומות לקעקע - כפות רגליו והעור בין אצבעות כפות הרגליים. מלבד קעקועים, יש לו גם 18 פירסינגים פזורים על גופו, אך לא נראה שהוא מתכוון להמשיך איתם כמו עם הקעקועים.



פול אלן. צילום מסך
פול אלן. צילום מסך


במשך כל השנים הללו הכל התנהל כשורה ולא עשו לו בעיות כשהגיע לחנויות הקעקועים, מלבד פעם אחת. כאשר ביקש מאחד המקעקעים שלו מקפריסין- שאחראי לחלק ניכר מהדיו על גופו -  לקעקע את איבר מינו, נתקל בסירוב. כשמבחינתו אין שום ברירה אחרת, החליט אלן לקעקע את עצמו שם למטה. "רוב האנשים שואלים אותי על אזור החלציים שלי, וכן, יש לי שם קעקוע של מגדלור. הייתי צריך לעשות את הקעקוע בעצמי",הסביר אלן. למי שתהה, גם הישבן שלו מכוסה עד אפס מקום באסופה דומה של קעקועים.

נותרו לו עוד שני מקומות בלבד לקעקע. צילום מסך
נותרו לו עוד שני מקומות בלבד לקעקע. צילום מסך


לא במפתיע, פול, במקצועו צייר ומעצב, סיפר שהוא מקבל הרבה תשומת לב בגלל הקעקועים שלו, אבל לרוב היא לא חיובית. "חלק מהתפיסות של אנשים על הקעקועים שלי הן סטראוטיפיות. הרבה חושבים שהיית בכלא או שאני מובטל, אבל זה לא יכול להיותו רחוק יותר מהאמת. אין לי עבר פלילי ואני עובד", סיפר פול.

"לפעמים אני רואה אנשים מסתכלים עלי כשאני נכנס לפאב, אבל הם לא באים ומדברים איתי. אם הם היו עושים זאת הם היו מגלים שאני בחור נחמד". תשומת לב נוספת שאינו אוהב היא מצד מעריצות, שלטענתו לא מגיעות אליו מהסיבות הנכונות. "אני רווק, אבל לא בגלל שחסרות לי הצעות. הרבה נשים רוצות אותי בגלל הקעקועים שלי, אבל זה רדוד ואני לא כזה", הסביר.

יש לו הרבה מעריצות. פול אלן. צילום מסך
יש לו הרבה מעריצות. פול אלן. צילום מסך