אנשים שבאמת אוהבים חיות רואים ובצדק בחיית המחמד שלהם בן משפחה לכל דבר. מעבר לכך, לא מעט אנשים יעידו שמדובר בבן המשפחה האהוב ביותר עליהם. למעשה, על פי סקר חדש שנערך בבריטניה, 33% מהמשתתפים ענו שהם שמים את צרכיה של חיות המחמד שלהם לפני אלו של בני זוג ומשפחתם הקרובה. כ-17% אף העידו שיוותרו על עשר שנים מחייהם, כדי שחיית המחמד האהובה שלהם תאריך חיים
בעודם עונים על שאלות אלו, מעל מחצים ממשתתפי הסקר סיפרו לחוקרים שהם בטוחים שאחרים לא יבינו את הקשר המיוחד שיש להם עם חיית המחמד, או הכאב באובדנה. "הסקר מסמל את האהבה והקשר הבלתי ניתן להריסה בין אנשים לכלבים", הסביר ג'ו דיקינסון מחברת "סיימון אנד סקאצ'ר" שערכה את הסקר. "לאבד חיית מחמד זה כמו לאבד בן משפחה". 
באשר לדרך ההתמודדות עם אובדן של בעל החיים, 10% מהמשתתפים אמרו שיפחלצו אותו או יעשו קעקוע לזכרו, לעומת 26% שאמרו שיעדיפו לשתול עץ או שיח לזכר יקיר לבם.

בסקר אחר שנערך על הקשר המיוחד בין אדם לחיית המחמד שלו, נמצא ש-40% חולקים איתם את מיטתם. בסקר, של "אוון פול" עבור חברת מזון החיות הבריטית "לילי קיצ'ן", נמצא גם שלפחות רבע מהאנשים חושפים בפני חיות המחמד שלהם סודות ובעיות אישיות. 6 מתוך 10 אמרו שהם מעדיפים את חיית המחמד שלהם על פני שאר משפחתם, ו96% העידו שהוא בן משפחה. 
ככזה, זה לא מפתיע שמשתתפי הסקר אף אמרו שהם נותנים ליקיר ליבם לבחור ערוץ בטלוויזיה ואף מקריאים לו מתוך ספרים.