יש פושעים רבים שהם בגדר מקרה אבוד, ואין סיכוי שישתקמו. אך מידי פעם צצים עבריינים עם מצפון שמנסים כמיטב יכולתם לכפר על מעשיהם, ומחזירים לנו את התקווה באנושות. משפחה אחת מקליפורניה נדהמה לאחרונה לקבל חזרה סכום גדול של כסף שנגנב מהם לפני שנתיים, אותו לא חשבו שיראו לעולם. הכסף נגנב מצנצנת החסכונות של משפחת פולברייט, עליה עמלו במשך 25 שנים. ביל פולברייט, אב המשפחה, סיפר שהם לא בטוחים כמה כסף היה שם אך משערים שסביב ה-4,000 דולרים.



כאשר הכסף נגנב מהם לפני שנתיים, בני המשפחה לא ידעו מי עשה זאת, אך חשבו שאולי שליח שהגיע אליהם ראה את הצנצנת, אותה שמרו במוסך וגנב אותה. בגלל המאמץ הרב שהשקיעו בחסכון הסכום, הבשורה על הגניבה הייתה קשה. "הייתי נסער. זה לא היה רק כסף שנגנב, זה לקח לנו 25 שנה", סיפר ביל לחדשות nbc13. האירוע נותר בגדר תעלומה עד אשר יום אחד הגיע אליהם מכתב אנונימי בדואר.

"גנבתי מכם סכום גדול של כסף לפני זמן רב" כתב להם הגנב מוכה האשמה. "אני מתבייש ומקווה שתוכלו לסלוח לי". אל המכתב צרף הגנב גם 1,300 דולרים, אך במשפחת פולברייט לא יודעים אם זה הסכום שהיה בצנצנת או סכום ה"פיצויים" שהגנב בחר לשלם. "תהינו כמה היה בצנצנת", הסביר ביל. לעולם לא נדע כמה כסף באמת היה שם".


הגנב היה אכול רגשות אשם. צילום: אינגאימג
הגנב היה אכול רגשות אשם. צילום: אינגאימג


רוב האנשים שיקבלו חזרה משהו שנגנב בהם יחושו שמחה, אך לדבריו של ביל הרגשות שלו בנושא היו מעורבים. "עוברת בי צמרמורת כשאני חושב על זה שמישהו הרגיש כל כך אשם עד שהחליט לתת לנו פיצויים וליבי קצת יוצא אליו", הסביר. "העובדה שהרגיש כל כך אשם, זה בטח הכביד על הלב שלו".

נכון לעכשיו, במשפחת פולברייט אמרו שהם לא מעוניינים לנסות לברר מי הוא הגנב שהתחרט, והם כבר סלחו לו. הם גם לא ממש יודעים מה לעשות עם הכסף, ולדבריו של ביל "יש חלק בי שאומר שזה הכסף שלי. אני יכול לעשות איתו מה שאני רוצה. החלק השני אומר לי שהכסף הוחזר אלי בחסד ואולי אני צריך להעביר את זה הלאה בחסד". מאז הגניבה, המשפחה כבר החלה לעבוד על צנצנת חסכון חדשה. אבל הם למדו לקח ושומרים אותה במקום טוב יותר.