הגרמנים ידועים כנוקשים, אוהבי סדר ועם מעט מאוד חוש הומור. אי לכך, זה לא באמת יפתיע אם אנשי חוק במדינה ינסו להאשים מישהו בעבירות קטנות וזוטרות. אבל כאשר מחאה מגיעה מקרב הגרמנים עצמם, אפשר להבין שכנראה נחצה כאן קו אדום. גבר אומלל מברלין שבטעות שחרר נפיחה בנוכחות שוטרים, נדרש לשלם על מעשיו המחפירים קנס של לא פחות מ-900 יורו, בטענה שהתנהג בחוסר כבוד כלפיהם.



על פי העיתון הגרמני the Berliner Zeitung, האירוע התרחש בפברואר 2016, כאשר האדם, שידוע רק בשם כריסטוף .ס., שחרר גזים בנוכחות שוטרת שביקשה לבדוק את תעודת הזהות שלו, בשכונת פרידריכסהיין במזרח ברלין. לא רק זאת, הפרחח מלא הגזים אף עשה זאת פעמיים ברצף. המפקד של השוטרת שנכח במקום אותה עת, ראה בפעולה זו חוסר כבוד כלפי עמיתתו והגיש נגדו תלונה. כריסטוף המופתע נדהם לגלות שקיבל קנס בסך 900 יורו, ופנה מיד לערעור בבית המשפט.



לא הצליח להתאפק וכמעט שילם עלזה ביוקר. צילום: אינגאימג
לא הצליח להתאפק וכמעט שילם עלזה ביוקר. צילום: אינגאימג



כשהוא עדיין המום מכל הסיפור, כריסטוף סרב לשלם ונלחם במשך מעל שנה על חפותו. "זה דבר אחד אם ראש יחידת המשטרה רואה בנפיחה כפגיעה בכבוד של עמיתתו", אמר עורך דינו בדיון בבית המשפט. "אך זה דבר אחר לחלוטין אם התביעה והמערכת המשפטית מסכימים - מדובר בכישלון של המדינה". למזלו של כריסטוף, השופט הסכים עם דבריו וביטל את הקנס. המשפט המביש כולו הסתיים תוך פחות מעשר דקות.



אומנם לסיפור הזה יש סוף יחסית טוב, אך רחובות ברלין עדיין לא נקיים משוטרים שקונסים אנשים על שטויות. אז אם אתם מתכננים לשם טיול בקרוב, רצוי שתנהגו בהתאם, גם כדי שלא תשלמו ביוקר וגם כי באופן כללי נפיחות בפומבי אינם דבר מכובד ואף די דוחה.