כלבת לברדור רטריבר בשם לולו, שהיתה אמורה להפוך לכלבת גישוש הודחה מה-CIA, לאחר שסירבה להמשיך ולתרגל איתור פצצות, כך נכתב בחשבון הטוויטר הרשמי של הארגון. "אנחנו נאלצים להודיע כי לולו שוחררה מתכנית האימונים שלנו", נכתב בהודעת הארגון.



לולו לא סיימה את האימונים ביחד עם חבריה הגורים, לאחר שמספר שבועות לאחר ההתחלה, היא איבדה עניין בתפקיד. "הכלבים מקבלים ימי חופש במהלך האימונים לעבודה החשובה הזו", הסבירו בארגון הביון האמריקאי, "כשהם מאבדים מוטיבציה אז נותנים להם הפסקות ארוכות יותר, אבל הבעיה היא שלא תמיד זה עוזר". לדבריהם, אחרי מספר ימי הפסקה, הגורים חוזרים בהתלהבות לאימונים.


הגורמים בארגון הסבירו: "עבור כמה כלבים, בהם לולו, איבוד המוטיבציה הוא דבר קבוע ובמקרה שלה גם עידוד באמצעות אוכל לא עזר - היה ברור שהיא לא נהנת מזה". ב-CIA ציינו כי "חשוב שהכלבים ייהנו מהעבודה שהם עושים. המאלפים קיבלו החלטה קשה להוציאו אותה מתוכנית האימונים, כדי לשמור על הבריאות הפיזית והנפשית שלה".



לכל המודאגים - לולו אומצה על ידי המאלף שלה, וכיום היא נהנת מהחיים השלווים בבית עם משפחתו. היא אוהבת לרדוף אחרי ארנבים וסנאים בחצר האחורית של הבית, ויש לה חבר חדש - גם הוא לברדור רטריבר כמוה. "אנחנו מתגעגעים אליה, אבל עשינו את ההחלטה הנכונה. אנחנו מאחלים לה חיים טובים", סיפרו בארגון, "המאלף של לולו עדיין מחפש כלב חדש שיוכל להתאמן איתו".