ממשלת ארה"ב חקרה את האפשרות שהיטלר חי בדרום אמריקה בשנות ה-50, כך עולה ממסמכים של ה-CIA שהותרו לפרסום במסגרת הוראתו של הנשיא טראמפ לחשוף מסמכים מרצח קנדי. על פי הרישומים הישנים, סוכנות הביון חקרה באותם ימים חשדות לפיהן היטלר לא התאבד, ונמלט לקולומביה לאחר המלחמה, זאת לפי עדויות שנמסרו לארגון.



על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארה"ב, סוכן CIA בקולומביה, שידוע רק בשם הקוד Cimelody-3, העביר לסוכנים בוושינגטון דו"ח על חייל אס אס לשעבר שטוען כי פגש את היטלר בקולומביה. החייל, פיליפ סיטרואן, טען כי ראה בקביעות אדם הדומה להיטלר, בשנת 1954, בעיר טוניה ליד בוגוטה. הוא הוסיף כי חי במקום בקרב נאצים לשעבר, תחת השם אדולף שוטלמאייר, וכי אלו כינו אותו פיהרר ונהגו להצדיע לו הצדעה נאצית בקביעות.



כהוכחה לדבריו סיפק לסוכן תמונה שלו עם "היטלר". עוד נטען כי היטלר ברח לארגנטינה לאחר שהותו בעיר. אך למרות עדויות אלו, ה-CIA לא האמינו כי מדובר במידע אמין וכי אכן מדובר בצורר הנאצי וזנחו את הנושא.



סוכן האס אס לשעבר יחד עם היטלר, לכאורה. צילום מסך
סוכן האס אס לשעבר יחד עם היטלר, לכאורה. צילום מסך



כזכור, היטלר התאבד לאחר מלחמת העולם השנייה באמצעות ירי ואשתו אווה בראון התאבדה על ידי בליעת ציאניד. הוא ביקש שישרפו את גופתו לאחר מותו כדי למנוע התעללות בגופה, מה שאכן נעשה. על פי מה שידוע היום שרידי גופותיהם של היטלר ואווה בראון נמצאו ונקברו בקבר אנונימי בידי צבא הצלב האדום.

במהלך שנות ה-70, סוכני ק.ג.ב הוציאו מן הקבר את גופותיהם ושרפו אותן, כדי למנוע עליה לרגל. הם שמרו חלק מן הגולגולת של היטלר, אך כמה עשורים לאחר מכן הסתבר שמדובר בכלל בגולגולת של אישה. למרות כל העדויות הללו, מעולם לא הוכח כי אכן הייתה זו גופתו של היטלר שנמצאה, מה שיצר פתח לכמות נכבדת של תאוריות קונספירציה בדבר גורלו של הצורר הנאצי. 
 
סוכן האס אס לשעבר יחד עם היטלר, לכאורה. צילום מסך
סוכן האס אס לשעבר יחד עם היטלר, לכאורה. צילום מסך