למרות מה שנהוג לחשוב, יש לנו שליטה על התאהבות אונו בוחרים באופן לא מודע בבני זוג לפי גורמים רבים, חלקם די שטחיים. כך למשל רבים יגידו כן לבני זוג פוטנציאלי רק בגלל שהם גרים קרוב, או שהחברים הכירו להם אותם, כל עולה מסקר חדש שנערך לאחרונה. בסקר של המגזין houstoniamag.com, של יוסטון, טקסס, נשאלו מאות קוראיו- מיוסטון והפרברים סביב- על כל הקשור לסקס, זוגיות ואהבה- החל מדעתם על סקס בדייט ראשון ועד הדרך בה הם נוהגים להכיר בני זוג. מהסקר עולה שוני בגישות בין מי שגרים בפרברים לבין עירוניים.



נשמות תאומות? רק אם הם גרים קרוב
 
מצד אחד, המשתתפים בסקר הראו נטייה לרומנטיקה וקרוב למחצית (40%) ענו שהם מאמינים בנשמות תאומות. אך באותה נשימה, ענו 2/3 הרומנטיקנים שלא יצאו עם בני זוג פוטנציאלים אם הם גרים במרחק העולה על 50 ק"מ או לחלופין חצי שעת נסיעה. זה עבורם הדיל ברייקר הכי רציני במערכת יחסים חדשה. אם זאת, נמצא הבדל בין מי שגרים בעיר (יוסטון) לבין אלו שגרים בפארברים סביב, כאשר שוכני פרברים (43%) נטו יותר מעירוניים (27%) לנסוע מעל חצי שעה עבור דייט פוטנציאלי. במידה והדייט אכן גר רחוק, או שהקשר לא מסתדר מכל סיבה אחרת, רוב המשתתפים (82%) טענו שפרידות צריכות להיעשות במרחב הפרטי בלבד. אם כי הניגוד מוחלט, אחוז דומה ענו שהתמזמזות בפומבי היא לגמרי לגיטימית.  
 

מספיק סקס? תלוי את מי שואלים. צילום: אינגאימג
מספיק סקס? תלוי את מי שואלים. צילום: אינגאימג


מספיק סקס? תלוי את מי שואלים
 
מעל מחצית מהגברים (55%) טענו שהם מסופקים מכמות הסקס שלהם, לעומת שליש מהנשים (39%). כמו כן, מעל מחצית (66%) טענו שהן מזייפות אורגזמות, כך שכנראה גם איכות הסקס לדעת די, לעומת גברים (33%). כן, נשים (22%) נטו באופן לא מפתיע יותר מגברים (9%) לסרב לסקס בדייט ראשון, הן גם נטו יותר (18%) מגברים (18%) לעשות "גוסטינג"- שזהו סלנג חדש לתופעה נושנה לפיה אין פרידה רשמית, אלא היעלמות הדרגתית ללא כל הסבר.  

זוגיות זה משעמם
 
כאשר נשאלו מי מהמשתתפים  שנמצאים בזוגיות ארוכה למה הם הכי מתגעגעים בדייטים, הגברים (22%), טענו שחסר להם המבחר והתחלופה של הנשים, וכן הריגוש שבמרדף אחר דייט פוטנציאלי חדש. לעומתם, נשים שרבות אמרו שלא מתגעגעות לדבר (65%), ואחרות ענו שהן מתגעגעות לדייטים רומנטיים (22%).
 
איפה מוצאים אהבה? תלוי את מי שואלים

מעל 40% מאלו שגרים בפרברים מעדיפים לפגוש בני זוג פוטנציאלים בדרך מסורתית יותר, למשל דרך חברים או ארגון חברתי. לעומת העירוניים (38%), שמעדיפים למצוא את בכירי ליבם באמצעות אפליקציות או אתרי הכרויות.