בזמן שאנו חוגגים את החג החורפי היחיד שלנו, חנוכה, בחו"ל נחגג החג האמריקאי המסחרי ביותר, הלא הוא חג המולד. שם, מדי שנה ילדים תמימים יושבים על ברכיים של זרים שמנמנים ומזוקנים ולבושים אדום, שקוראים לעצמם סנטה קלאוס. אך תחת התחפושת של הדמות האלמותית מסתתרים כמובן גברים בשר ודם, כאשר רבים מהם מסתירים אמת אפלה ומחרידה. מקרה שכזה התרחש לאחרונה בניו ג'רזי, כאשר פנסיונר שמתחפש מידי שנה לסנטה, עבור ארגון צדקה לילדים, נתפס כשברשותו סמים קשים.

על פי משטרת דרום האקנסאק, שוטר עצר את רכבו של "סנטה", צ'ארלס סמית', 66, בעקבות עבירת תנועה שביצע, כאשר הבחין במקטרת קראק ברכבו לצד תחפושת סנטה קלאוס. מחיפוש מעמיק יותר ברכבו, מצא השוטר גם שקיות ריקות של קראק והרואין, וכן כלי עזר לצריכת הסמים, ביניהם מחטים. סמית' נעצר באשמת החזקה ושימוש בסמים, ונמצא בימים אלו במעצר. מועד משפטו טרם פורסם.

דומה לסנטה גם בלי התחפושת. צ'ארלס סמית', צילום מסך
דומה לסנטה גם בלי התחפושת. צ'ארלס סמית', צילום מסך



על פי חדשות CBS New York, בעקבות חשיפת הפרשיה נמסר מארגון Toys for Tots במסגרתו הוא מתנדב כי לא ישתמשו בשירותיו של סמית' בעתיד. Toys for Tots עוזרת לילדים מיעוטי יכולת שהוריהם לא יכולים לקנות להם מתנות לחג המולד. הורים מודאגים זעמו על הארגון, וטענו שיש לברור בעתיד את האנשים המתנדבים בשירותיו.

סנטה רע! סמית' בתחפושת סנטה קלאוס. צילום מסך
סנטה רע! סמית' בתחפושת סנטה קלאוס. צילום מסך



כמה שבועות קודם לכן, נעצר סנטה מרושע אחר, הפעם באשמת ירי על חוגגים במסיבת ליל כל הקדושים. האירוע התרחש ביוסטון, טקסס, במהלך מסיבה פרטית, אליה הוזמן גם הגבר היורה, שהיה מחופש לסנטה קלאוס. על פי חדשות "סטייטסמן", מספר שעות לאחר שהחלה המסיבה פתח הגבר המחופש באש לעבר המשתתפים, ופצע ארבעה מהם. שלושה מהם - שתי נשים כבנות 30 וגבר כבן 20 - פונו במצב קשה לבית החולים, אך צפויה להם החלמה מהירה. פצוע רביעי סירב לקבל טיפול רפואי.
על פי הדיווחים בכלי התקשורת, המשטרה הגיע למקום לאחר ששכנים התקשרו לדווח על ירי. שכן נוסף סיפר רק כי התעורר לפתע וראה את החשוד המחופש נלקח למעצר. החשוד, שזהותו טרם הותרה לפרסום, נמצא בבית בקרבת מקום, אליו ברח כשהוא פצוע ונזקק לטיפול רפואי. סיבת פציעתו לא ידועה, אך דובר משטרת אוסטין, לי קנוז, מסר כי לא נפצע מידי המשטרה, ונלקח למעצר ללא קושי. הוא הוסיף כי החשוד הכיר את קרבנותיו, אבל הסיבה לתקיפה עדיין לא ידועה. 

via GIPHY