אנחנו חיים בתקופה בה הנורמה המותרת לכאורה היא אחת - להינשא ולגדל ילדים ולא מעבר לזה. אבל לצד זאת גם יש ניצנים לפתיחות למערכות יחסים מסוגים אחרים. יש בכך היגיון, והרי אם כולנו שונים האחד מהשני, לא יתכן שתבנית אחת חברתית או זוגית או משפחתית תתאים לכולנו. אז כל עוד זה לא פוגע באף אחד, או לא מדובר בעבירה על החוק, מה רע?



זוג מקליפורניה חשף לאחרונה שהנישואים שלהם ניצלו דווקא בגלל שלא הלכו עם העדר, וכיוון שהם קשובים לצרכים שלהם ומנהלים את החיים שמתאימים להם ורק ללהם בלבד. לורה ומייק לאונרד, 28, שנישאו ב-2015, טוענים שהסוד לנישואים שלהם הוא סקס עם אחרים, או בלשון יותר מוכרת- פוליאמוריה. 


"העובדה שאנחנו במערכת יחסים פוליאמורית הפכה את הנישואים שלנו לחזקים יותר, ואנחנו תמיד מתקשרים אחד עם השני", סיפרה לורה לדיילי מייל.



 לורה ומייק לאונרד. צילום מסך
לורה ומייק לאונרד. צילום מסך



 "סקס עם אחרים לא קשור לבגידה. שנינו פשוט זקוקים ליותר מפרטנר אחד למיטה כדי למלא את הצרכים שלנו", היא הוסיפה. למעשה, מאז נכנסו תחת החופה כל אחד מהם כבר הספיק לשכב עם 10 גברים ונשים כל אחד, והם לא מתכננים להפסיק שם. "היו לי סביב ה-10 פרטנרים מאז התחתנו ואני מתכננת לצאת לשניים או ארבעה דייטים בחודש" הסבירה לורה. "כשאני מתקשה למצוא דייטים, אני משתמשת באתרי הכרויות. גם מייק יוצא לדייטים עם נשים אחרות".

בימים אלו, ללורה יש מאהב ומאהבת, אך מייק כרגע לא מקיים קשר מיני עם אף אחד מלבד לורה. "דייטים זה חלק ממי שאני ובגלל זה אני תמיד אהיה פוליאמורית. מייק ואני התחתנו בידיעה מלאה שלעולם לא נהיה אקסקלוסיביים אחד לשני ב-100%", סיפרה לורה. "פוליאמוריה לא מתאימה לכל אחד, אבל אני חושבת שאם רוב האנשים היו נאמנים לעצמם הם היו מבינים שאין סיכוי שאדo אחד יוכל לתת להם את כלמה שהם צריכים".
 

 לורה ומייק לאונרד. צילום מסך
לורה ומייק לאונרד. צילום מסך



כשהם לא עושים סקס עם זרים או עם עצמם, השניים עסוקים בעבודה במשרות מלאות וטיפול באיאן, בנם בן ה-5. כדי שחייהם הסוערים לא יפגעו בבנם, השניים סיכמו עוד מן ההתחלה שלעולם לא יביאו מאהבים הביתה, וגם כדי לצמצם את הקנאה עד כמה שניתן. "זה לא אומר שאנחנו לא מקנאים האחד בשני אבל זה נורמלי", הסבירה לורה. לצד זאת חשוב להם לדבר "בפתיחות על הפרטנרים המיניים שלנו".