בדרך כלל נהוג לחשוב ששופט צריך לפקוח היטב את עיניו ואוזניו במהלך דיון על מנת שלא יפספס פרטים חשובים ויוכל להגיע להחלטה הנכונה. אך על פי קביעה של בית המשפט לערעורים של אילינוי, הירדמות שופט במהלך משפט אינו מצדיק משפט חוזר אם לא הפסיד משהו חשוב. בית המשפט קבע לאחרונה כי הנמנום לכאורה של השופט ג'פרי או'קונור במהלך משפט רצח, הינה בלתי מזיקה מאחר והוא לא ישן בזמן הצגת ראיות מכריעות בזמן משפט מ-2014 של הרוצח ניקולס שאלי. שאלי, שנשלח למאסר עולם, ביקש לערער על גזר דינו בטענה שאוקונור נמנם מספר פעמים במהלך המשפט.



על פי האישומים שהופנו נגדו, אוקונור נרדם כשהאורות באולם בית המשפט עומעמו, כדי שאפשר יהיה לצפות בסרטון שצולם במצלמות אבטחה. למרבה האבסורד, במשפט נגד אוקונור הוצג כראיה צילום של מצלמות אבטחה בו הוא נראה ישן.



עם סיום הסרטון, כך עולה מתמליל הדיון מאותה עת, ביקש עוזר התובע הכללי להחזיר את האורות אך אוקונור לא הגיב. רק לאחר שהוא קרא בשמו כמה פעמים, אוקונור החל לענות ומלמל משהו לא ברור. להגנתו, הסביר אוקונור ש"אם לא הסתכלתי על הסרטון, זה לא אומר שלא הקשבתי ושמעתי כל מה שנאמר". הוא הוסיף שאין צורך במשפט חוזר, שכן הראיות נגד שאלי היו חד משמעיות. 



השופט המנומנם ג'פרי או'קונור. צילום: טוויטר
השופט המנומנם ג'פרי או'קונור. צילום: טוויטר



בית המשפט באילינוי הסכים עם דבריו. "הגענו להחלטה כי שופט שנרדם במהלך הדיון לא מצדיק דיון חוזר", נקבע במהלך המשפט. מדיווח של ה"שיקגו טריביון", היו מנגד שטענו כי מדובר בקריאת השכמה למערכת המשפטית ושיש לשנות את הסטנדרט האיום הזה. "זה צריך להיות אוטומטי שיתקיים משפט חוזר אם שופט נרדם", טען עורך דין פלילי ותיק בשם סטיב גרינברג. "זה מעביר מסר נוראי לחבר המשובעים שכל מה שמתרחש פשוט אינו חשוב".