מערכת יחסים רצינית היא קשה גם כך, ואם יש רק צד אחד שמשקיע זה בכלל הופך את זה למשימה בלתי אפשרית, ולמען האמת כבר לא ממש נחשב לזוגיות. אי לכך ,זה לא באמת יפתיע אם כתוצאה מכך יש מי שיעדיפו להימנע לחלוטין מכניסה לקשר חד צדדי כזה. למעשה, על פי על סקר שנערך לאחרונה, נשים מעדיפות יותר מגברים את חיי הרווקות כי מערכות יחסים דורשות עבודה רבה מידי מצידן, ללא עזרה של בן הזוג.



מהסקר, של חברת Consumer analysts Mintel, נמצא שמעל מחצית (61%) מהנשים הרווקות שמחות על הסטטוס שלהן, בהשוואה ל-49% מהגברים. כמו כן מבין הנשים הרווקות, רובן (75%) העידו שהן לא חיפשו באופן אקטיבי בן זוג במהלך השנה האחרונה, מה שמוכיח שהן באמת לא מנסות לשנות את מצבן, זאת לעומת 65% המגברים. 


בגלל שגברים לא משקיעים רגשית, נשים מעדיפות להיות רווקות. צילום: אינגאימג
בגלל שגברים לא משקיעים רגשית, נשים מעדיפות להיות רווקות. צילום: אינגאימג



פרופסור אמילי גראנדי, מאוניברסיטת אסקס, חיזקה את ממצאי הסקר ואמרה ל"טלגרף" הבריטי שלדעתה נשים נוטות יותר מגברים להשקיע במערכות יחסים ורוב הנטל של הזוגיות נופל עליהן. "יש ראיות לכך שנשים משקיעות יותר במטלות ביתיות מאשר גברים, ואני חושבת שהן גם עושות עבודה רגשית רבה יותר", הסבירה.



אך לא רק שמערכות יחסים מהוות נטל עבור נשים אם הן לא שוויוניות, מסתבר שהן אף פוגעות בחיי החברה שלהן. מחקרים קודמים ,לדבריה של גראנדי, הראו מגמה לפיה "נשים שאין להן בני זוג נטו יותר להיות בעלות חיי חברה עשירים יותר בהשוואה לנשים עם בני זוג". גברים לעומת זאת, נטו להיות בעלי חיי חברה דלים יותר כשהיו ללא זוגיות. אם זאת, בהשוואה בין שני המינים, בשני המצבים נשים נטו להיות מעורבות יותר מבחינה חברתית מאשר גברים.