בישראל זה לא מקובל להתחתן בתוך המשפחה, תהיה הסיבה אשר תהיה, וטוב שכך. אך על פי החוק בארגנטינה, לבני דודים מותר להתחתן וכן לאחיינים מותר להתחתן עם הדודים שלהם. לאחרונה, עורך דין בן 26 מארגנטינה החליט לנצל את החוק הזה ונשא לאישה את הדודה-רבה שלו בת ה-91, כשנתיים לפני מותה. במרץ האחרון, הלכה הדודה הקשישה, יולנדה טורוס, לעולמה, והאחיין, מאוריציו אוסולה הפך בכך בעצם לאלמן. או לפחות כך הוא חשב, עד שהמדינה הודיעה לו אחרת.



לאחר מותה, מאורציו הגיש בקשה מהמדינה לקבל קצבת אלמנות, אך השבוע בקשתו נדחתה על הסף בטענה שנישואיו לבת המשפחה אינם לגיטימיים. כעת אוסולה, מהעיר סלטה, טוען כי אם יצטרך יגיע אפילו לבית המשפט העליון כדי להשיג את שלו. "דחיית הבקשה שלי היא מופרכת ולא אבגוד בבקשתה האחרונה של יונלדה ובשבועה שנדרתי לה, סיפר אוסולה לחדשות "אל טריביונו" של העיר סלטה. 


מאוריציו ויולנדה. צילום מסך
מאוריציו ויולנדה. צילום מסך



עד ליום בו נישאו שני בני המשפחה, מאוריציו מעולם לא חי לבדו, והתגורר יחד עם אימו, אחיו, סבתו והדודה-רבה. הוא ויולנדה החליטו להתחתן לאחר שאוסלה אמר למשפחתו שהוא עומד לפרוש מלימודי המשפטים שלו, כדי למצוא עבודה. "יולנדה התעקשה שאסיים את לימודי", אמר אוסלה. "הנישואים שלנו היו החלטה אצילית ולגיטימית. היא הייתה מקור תמיכה מאוד חשוב בחיי וזו הייתה בקשתה האחרונה".



באופן לא מפתיע, גורמים בכירים במדינה חשדו ב"שידוך" המוזר, ופסקו רשמית כי לדעתם מאוריציו מנסה להשיג בתחבולה משפטית קצבה של אלמן לה אינו באמת זכאי. קצבאות כאלו, נטען, מקבלים רק מי שיכולים להוכיח שהמנוח הוא מקור ההכנסה היחיד שלהם. מה שאינו נכון במקרה של מאוריציו, שמתפרנס ככעורך דין. הוא, כאמור מתעקש שישיג את שלו ואומר: "אהבתי את יולנדה בדרך הכי טהורה שניתן לאהוב מישהו, והתחושה הזאת, יחד עם הכאב שהאובדן שלה גרם לי, ילוו אותי עד סוף ימי".