במהלך ההיסטוריה מחקרים הראו שוב ושוב את ההשפעה החיובית שיש לגידול חיות מחמד על אנשים. חיית מחמד יכולה לשפר מצב רגשי של אדם במידה ניכרת, ולהוות תמיכה רגשית לא מילולית. לאחרונה אף החל טרנד  לפיו רבים רואים את חיות המחמד שלהם כ" חיות תומכות רגשית", ומגדלים בעלי חיים משונים ולא שגרתיים- החל מחזיר, דרך תוכי ואפילו אלפקה. הבעיה היחידה, היא שרבים נרתעים מחיות המחמד הלא שגרתיות ורואים בהן בעיקר מטרד וסכנה.



לאחרונה גבר מפלורידה, שמגדל סנאית כחיה לתמיכה רגשית, מצא עצמו חסר אונים כשוועד הבית הציב לו אולטימטום- להיפטר ממנה או למצוא מקום אחר לגור בו. ריאן בוילאן, מקלירווטר ביצ', הציל את הסנאית שלו לאחר הוריקן מת'יו, שהתרחש ב-2016. מאז, טען, הם בלתי ניתנים להפרדה. "היא כמו חתול. היא מסתובבת ומחביאה פקאנים ואגוזי לוז, שהם שני האגוזים האהובים עליה", סיפר לחדשות WFTS.


רייאן והסנאית הטיפולית שלו. צילום מסך
רייאן והסנאית הטיפולית שלו. צילום מסך



ריאן נהנה תקופה ממושכת מחיים לצד חיית המחמד הייחודית שלו, והעובדה שלא סיפר עליה לבעל הבית איפשרה זאת. אך יום אחד, כאשר אב הבית הבחין בו לוקח אותה לטיול, ה"סוד" התגלה וריאן מצא עצמו בסיטואציה מחרידה. בבניין המגורים אומנם מותר לגדל חיות מחמד אך רק חיות "שגרתיות", כמו כלב או חתול, בוודאי לא בעל חיים שמקומו בחיק הטבע. אי לכך, הודיעו לו חברי ועד הבית, עליו לבחור בין חברתו השעירה לבין מקום מגוריו. ריאן ניסה להאבק בהם ולהסביר להם שהוא זקוק לסנאית לשם תמיכה, ואף סיפק להם מכתב רופא שמסביר את מצבו. לדבריו, הוא סובל מחרדות ופוסט-טראומה בשל תאונת דרכים שעבר, והרופא אמר שחיית מחמד תוכל לסייע לו.



אבל המכתב לא עזר לשכנע את הוועד העקשן, שטענו שבעל החיים עלול להיות מסוכן. אי לכך, ריאן פנה למשרד לזכויות אדם, בטענה שזכויותיו כדייר נפגעו, והוא אינו זוכה ליחס שווה כשאר הדיירים. אומנם בימים אלו בקשתו נמצאת בטיפול ,אך ריאן יודע שיש סיכוי שיאלץ לעבור דירה. "אין סיכוי שאוותר עליה", הסביר. "אני לא יכול לדמיין את חיי בלעדיה".