נהוג לחשוב שזוגות מתווכחים על נושאים מהותיים כמו "יחסנו לאן", אינטימיות, או באיזה צבע יהיו המצעים על המיטה. אבל סקר חדש שנערך לאחרונה חושף אמת מביכה למדי, לפיה בני זוג מכלים את רוב זמנם בוויכוחים ושיחות נפש על אוכל. על פי הסקר שנערך בארה"ב, השאלה "מה נאכל?", יכולה לשבור לכם את הזוגיות, והזוג הממוצע מבזבז 132 שעות בשנה בניסיון למצוא לזה תשובה.



מתוך 2,000 הגברים והנשים שהשתתפו בסקר, שנערך בידי צוות אפליקציית Seated, רבים (37%) הודו כי הם מתקשים להחליט היכן לאכול, כשהארוחה הכי בעייתית היא ארוחת הערב (46%). רק 13% אמרו שזו אינה בעיה בזוגיות שלהם. לא רק זאת, מסתבר שמדובר בסוגיה שעולה רבות במהלך הזוגיות, ובממוצע, השאלה "מה את/ה רוצים לאכול", נשאלת כ-365 פעמים בשנה (6.67 פעמים בשבוע עבור הזוג הממוצע) - מה שמסתכם בשעתיים וחצי בשבוע על ויכוח וניהול משא ומתן כדי לענות על השאלה.



כאמור, תמיד ישנם הזוגות המעצבנים האלו (11%) שהכול זורם להם, והם אף פעם לא מתווכחים על מה לאכול או מתי. אבל עבור השאר, זה לא כך כך פשוט. על מנת לנסות למנוע מריבות, גברים רבים הודו שהם מתקפלים ובלית ברירה הולכים עם רצון בת הזוג.



אולי היום פיצה? זוגות רבים לא מצליחים להחליט מה לאכול. צילום: אייסטוק פוטו
אולי היום פיצה? זוגות רבים לא מצליחים להחליט מה לאכול. צילום: אייסטוק פוטו


מטרת הסקר הייתה לבחון את הליך קבלת החלטות של זוגות בכל הנוגע לאוכל, והדרכים בהן הם פותרים חוסר הסכמה על מה אוכלים. התוצאות מראות שבדרך כלל בני זוג מתקשים למצוא לזה פתרון, ועבור כרבע מהנשאלים מדובר בגיהינום מוחלט, כיוון שלוקח לבני הזוג זמן רב להחליט מה הם רוצים לאכול. אבל גם לאחר שמחליטים על מקום, המריבות לא מסתיימות. כשליש (31%) מהנשאלים מחו על כך שבני הזוג אומרים שאינם רעבים, אבל כשמגיע האוכל הם לוקחים להם מהצלחת. בהחלט אפשר להבין למה הם מתעצבנים, ומתוכם 18% אמרו כי הם שונאים לחלוק אוכל עם בני זוגם. 
 
לא ברור מהסקר מה הוא מצבם הכלכלי של הזוגות, אבל הזוג הממוצע יוצא לאכול מחוץ לבית ארבע פעמים בחודש, ולכל הפחות פעם בחודש. הדבר היה מקל אם בני זוג היו מוצאים את ה"המקום הקבוע שלהם", אבל הרוב (70%) אמרו שהם לא אוהבים לחזור לאותו מקום, ומעדיפים להכיר מסעדות ומאכלים חדשים. כמובן שתמיד ישנה עדיפות ללכת למקומות פופולריים, וכדי להימנע מהצפיפות, 82% הולכים בזמנים פחות מקובלים.