רוב האנשים פוחדים ללכת לרופאי שיניים, זאת למרות שהדבר הכי מפחיד בהם הוא החור שהם עושים בכיס, אם הלכתם לרופא פרטי, או התור הארוך באחת מקופות החולים. אבל לפעמים הפחד מהם נובע מסיבה מאוד מוצדקת, למשל, אם רופא השיניים שלך כמעט הרג אותך במהלך הטיפול. לאחרונה, גבר שהלך לטיפול שיניים שגרתי, עבר את הסיוט של כל מטופל, לאחר שהרופאה הפילה כלי לטיפול שורש לתוך הגרון שלו. לא רק זאת, צוות המרפאה אף לא טרח להזמין לו אמבולנס, והוא נאלץ להגיע בעצמו לבית החולים.



אלכסנדר אוהר, בן 72, מפנזאס, קורנוול,  הלך למרפאת השיניים בלב שקט, בידיעה שהוא הולך לעבור לטיפול שורש נפוץ בעל סיכון נמוך. אבל באמצע הניתוח, בעודו יושב בכיסא עם פיו פתוח לרווחה, הוא הבחין בחפץ מתנדנד מעל פיו. "שבריר שנייה לאחר מכן זה נפל לתוך הגרון שלי. החזקתי את הגרון שלי וניסית להקיא את החפץ בעוד הרופאה ניסתה ללא הצלחה להוציא את זה מהגרון שלי", סיפר אלכסנדר על מה שכינה כ"אירוע הגרוע ביותר בחיי". הוא לא הבין מה קרה והיה מבוהל לחלוטין, וכשראה שהרופאה שלו מבוהלת עוד יותר ממנו זה בהחלט לא עזר. לדבריו, הוא שמע אותה אומרת באימה "אני מצטערת אלכס, אני ממש מצטערת".



החפץ המסוכן שנשלף מבטנו של אלכס. צילום מסך
החפץ המסוכן שנשלף מבטנו של אלכס. צילום מסך


החרדה של אוהר נרגעה מעט כשהבין שלפחות הוא יכול לנשום, גם אם בכאבים ובחוסר נחות אדיר. "המשכתי לנסות להשתעל ולהוציא את החפץ החוצה אבל לא הצלחתי לזוז ופחדתי לבלוע את זה", הסביר. לאחר זמן מה הרופאה הסבירה לו שהפילה מכשיר לטיפול שורש לתוך הגרון שלו, בטעות כמובן. היא גם בישרה לו שיאלץ להגיע בכוחות עצמו לבית החולים, והצוות ככלל סירב להזמין לו אמבולנס. "הייתי בהלם שהם לא הבינו שזה רציני מספיק להזמין לי אמבולנס", סיפר אלכס על האירוע הטראומטי. "והרגשתי שאני לגמרי לבד בזה. היה כאוס טיפולי מוחלט ולא נראה שהם היו ערוכים לסיטואציה כזו".

על פי "פוקס ניוז", למרבה המזל בנו של אלכס לא היה רחוק ממנו, ואסף ולקח אותו לבית החולים. בשלב זה החפץ כבר הגיע לבטנו, ואף יצר בה קרע שהרופאים הגדירו קל. "אמרו לי שזה היה יכול לגרום נזק הרבה יותר חמור, אז על זה אני אסיר תודה". לאחר בדיקה מקיפה, הרופאים הוציאו את המכשיר באורך של 2.5 סנטימטר מבטנו, באמצעות צינור אנדוסקופי ומלקחיים.  
 
אלכס בבית החולים, מתאושש מהניתוח. צילום מסך
אלכס בבית החולים, מתאושש מהניתוח. צילום מסך


אוהר אומנם החלים מאז פיזית, אבל אינו מסוגל לעבור טיפול שורש, כיוון שכעת הוא פוחד פחד מוות מרופאי שיניים. "ניסיתי לחזור לטיפול מאז שזה קרה אבל כל פעם שאני נכנס למרפאת שיניים אני בוכה, זה מביך", הסביר ."אף אחד לא צריך לעבור את מה שעברתי, אבל במיוחד אדם בגילי. אני מרגיש שהתייחסו אלי בצורה מגעילה".

באופן מוצדק לחלוטין, אלכס החליט להגיש תביעת פיצויים על רשלנות רפואית ממרפאת השיניים, שגם סיכנה את חייו וגם הותירה אותו מצולק נפשית ופיזית. מהמרפאה בו טופל, נמסר כי הם טיפלו בו בצורה היעילה ביותר, אך הם חוקרים את הנושא כדי שלא יקרה שוב בעתיד.