בימינו קשה יותר להסתיר בגידה מבימים עברו, שכן בגלל הרשתות החברתיות אנשים נותרים חשופים לחלוטין. רבים עושים את אותה טעות שוב ושוב, ומתכתבים עם המאהבים שלהם בפייסבוק או בוואטסאפ ואף מעלים לרשתות החברתיות תמונות שמסגירות אותם. אישה אחת מסנט-פטרסבורג, רוסיה, זרקה את בעלה, לאחר שראתה נוף מוכר באינסטגרם של אישה אחרת. יוליה אגרנוביץ', רופאת שיניים, ראתה את הצילום בחשבון האישי של ולאדה אברמוביץ', ומיד הבינה שזה נוף חדר השינה שלה ושל בעלה.

מודאגת, היא המשיכה להסתכל בתמונות באינסטגרם של ולאדה, וחטפה חום כשראתה תמונות שלה עם בעלה, נזאר גרינקו. "לא חיפשתי משהו ספציפי, זה היה בוקר שגרתי. כמו כל אדם אחר במאה ה-21 התחלתי את היום שלי בהסתכלות בטיימליין של האינסטגרם שלי, ופתאום ראיתי את התמונה הזו", סיפרה יוליה לערוץ הטלוויזיה הרוסי ל-Ren-TV show. "התברר שלאישה הזו ולי יש רשימה גדולה של עוקבים זהים. כשנכנסתי לחשבון שלה, מצאתי עוד תמונות מעניינות, כולל תמונות של בעלי".
  

הנוף שגרם לגירושים. צילום: אינסטגרם
הנוף שגרם לגירושים. צילום: אינסטגרם



לאחר הגילוי הכואב, יוליה התעמתה עם בעלה , אבל  זה הכחיש את הבגידה בכל תוקף, לפחות בהתחלה. הוא המציא סיפור שלם לפיו האישה מהתמונות היא בת זוג של חבר שלו, ושהם ביקרו בביתו עם עוד חברים כדי לשתות לפני שהלכו לסרט. על זה אמרה לו יוליה ש"כשהאורחים באים יותר סביר שילכו למטבח לשתות לא לחדר השינה".

מאז המקרה, ולדה הפכה את החשבון שלה לפרטי, אבל כשכתבה ברשת חברתית אחרת על מעשיה, היא חטפה ביקורת מצד עוקבייה, וכשנשאלה אם יש לה נקיפות מצפון על ששכבה עם גבר נשוי, היא אמרה שאינה מתנצלת וש"היא האישה שלו, לא שלי, מה הבעיה? אין לו רצון חופשי? אל תצחיקו אותי".  
 

יוליה ובלעה הבוגדני. צילום מסך
יוליה ובלעה הבוגדני. צילום מסך



מאוחר יותר, בעלה של יוליה התוודה בפניה על מעשיו, וגם אמר שהיו לו מאהבות נוספות. להגנתו אמר שזה קרה כשהיו בפסק זמן מהיחסים שלהם, אבל גם אז נותר "נאמן נפשית", ואמר לכל מאהבת שהוא נשוי. "אהבתי את הביטוי הזה על היותו נאמן לי נפשית", אמרה יוליה בציניות. היא המשיכה בחקירה ואיתרה מאהבות נוספות שלו, ואף דיברה עם אחת מהן בטלפון ש"בכתה, ואמרה שלא היה לה מושג שהוא נשוי".
יוליה סיפרה שהחשיפה התקשורתית של הסיפור שלה הובילה רבות לעשות כמוה, ולהודות לה על שנתנה להן אומץ לעזוב את הבעל הבוגדני שלהן. "כעת גם הן מעזות להיפטר מהבעל הלא נאמן", אמרה והוסיפה שהיא מקווה שהגירושים שלה יהיו מהירים.  "אנשים כאלו לעולם לא משתנים. אם הוא מצליח למצוא מישהי שתשכב איתו, הוא ילך על זה, אתן להם להיות מאושרים יחד". יוליה נותרה אופטימית וסיכמה שהיא "שמחה שגיליתי על זה עכשיו ולא אחרי שנגיד הייתי נכנסת להריון, כי תכננו להקים משפחה. או בגיל 40 כשכבר יש לנו שלושה ילדים".

נזאר גרינקו. צילום מסך
נזאר גרינקו. צילום מסך