לאחרונה מדווח בבירה התאילנדית בנגקוק על כמות הולכת וגדלה של נחשים הפולשים לבתים, כאשר המקום החביב על הזוחלים החלקלקים הוא השירותים. כך למשל אישה בשם פאנארת צ'ייבון, בדיוק השתמשה בשירותים בקומה התחתונה בביתה, ביולי האחרון, כאשר הרגישה פתאום נשיכה חדה בירך. היא קפצה בבהלה ונחרדה לראות שם נחש פיתון באורך של כ-2.5 מטרים בתוך האסלה שלה. פאנארת הובהלה לבית החולים כשהיא סובלת מדימום כבד, וכשבירכה סימני נשיכה בעומק של כסנטימטר וחצי.



הנחש הנאלח שנשך את פאנארת אומנם נלכד, אך שבוע בלבד לאחר מכן, בתה בת ה-15 של האישה נתקלה גם היא בנחש פיתון באותם השירותים. הנערה הייתה כל כך מבוהלת מהחוויה, עד שלא הסכימה להישאר בבית ולו רגע אחד נוסף ועברה זמנית להתגורר אצל קרובי משפחה. פאנארת העלתה את החוויה המטלטלת לפייסבוק, ולהפתעתה אחד מקרובי משפחתה דווקא ראה בכך סימן חיובי. "יש אימרה ישנה לפיה אם פוגשים נחש זה אומר שתפגשו את הנשמה התאומה שלכם". לזה ענתה ש"אני מעדיפה להיות אלמנה". בעקבות המפגשים המסעירים, המשפחה גילתה שהקרקע תחת השירותים החלה לשקוע וכי יש פתח בביוב משם נכנס הנחש. הם טיפלו בנושא היטב ומאז לא פגשו שוב בנחש משום סוג באשר הוא.



מכבי האש בבנגקוק  הוצפו בקריאות לעזרה בגלל נחשים. צילום: טוויטר
מכבי האש בבנגקוק הוצפו בקריאות לעזרה בגלל נחשים. צילום: טוויטר

 

אומנם נחשים אינם זרים לתושבי תאילנד, אבל השנה דיווחו תחנות מכבי האש שניתקלו במספר רב מאוד של פניות, והסירו נחשים רבים מאסלות וחלקים אחרים בבתים. מספר הפניות שלהם אפילו לא כולל את מקרי ההתקלות בנחשים בהם טיפלו אזרחים באופן עצמאי. על פי ה"ניו-יורק טיימס", נכון לעכשיו,  התקבלו השנה מחלקות הכבאות בבנגקוק 31,801 פניות להסרת נחשים, לעומת שנה שעברה בה התקבלו 29,929 פניות. זה גם פי שלושה מאשר ב-20212 אז התקבלו 10,492 פניות. באחד הימים השנה אף התקבלו אפילו 173 קריאות לעזרה, ורק חמש קריאות על שריפה. "אין סיכוי שהיינו יכולים לשרוד אם היו יותר קריאות לעזרה על שרפות מאשר נחשים", הסביר פראיול קרונגיוס, סגן מנהל מחלקת הכבאות של בנגקוק. אומנם כאשר הם מטופלים בידי אזרחים באופן עצמאי, לרוב הורגים אותם, אבל מכבי האש יותר הומניים בטיפולם. לאחר שהנחשים נלכדים בידי מכבי האש הם נלקחים באופן זמני למרכזי שיומר של חיות,  ולאחר מכן משחררים אותם בטבע.  

לדעתם של מכבי האש, סיבה אחת לעליה בפניות היא לא בהכרח כמות רבה יותר של נחשים, אלא מודעות הולכת וגוברת לכך שאפשר להיעזר בשירותי כבאות להסרת נחשים וחיות אחרות. גם ההצפות השנה הוציאו נחשים רבים ממחילותיהם ואילצו אותם לשחות אל מקום מבטחים גבוה יותר ויבש, בדרך כלל בתי מגורים. סיבה נוספת היא גם ההתרחבות של העיר בה יש מעל 8.2 מיליון בני אדם, מה שמאלץ בנייה נוספת על חשבון שטחי מחיה של נחשים ובעלי חיים אחרים. ואכן, מרכזי הכבאות העידו שפניות רבות הגיעו משכונות מגורים חדשות, אשר נבנו על חשבון שטחי מחיה של נחשים. "כשאנשים בונים בתים על בתי הגידול ש ל הנחשים, ברור שהם יחסו מקומות אחרים לגור בהם, אפילו בבתים של האנשים כי אין להם לאן ללכת",  פראיול. בפועל, ככל הנראה הנחשים ניזוקים יותר מבני האדם, מאשר בני האדם מהם. כך, נכון לעכשיו, לא נראה שיש סיבה לבהלה מהשתלטות של הנחשים על העולם. כנראה.