יש מצבים קשים בחיים שאי אפשר להתכונן אליהם, ועלולים להותיר את המעורבים בהם במצב של חוסר אונים מוחלט ועם הרבה שאלות מוסריות. לאחרונה גבר שאשתו נכנסה למצב של צמח, מצא עצמו סופג אש ממשפחתה כשהחל ברומן עם האחות שטפילה בה. האחות אף עברה לגור בביתו יחד עם ילדיו ואשתו. כעת משפחתה מוכת הצער של האישה רוצה לנקוט נגדו בהליכים משפטיים.



גרג ודונה אורמונדרויד, מאנגליה, היו בני זוג במשך למעלה משש שנים ויש להם שלושה ילדים משותפים. אך שנה בלבד לאחר שהתחתנו, טרגדיה נחתה עליהם כאשר דונה התמוטטה בפתאומיות בשל פגיעה מוחית חמורה. היא הוכנסה לתרדמת רפואית ובמשך תקופה ארוכה הרופאים ניסו להוציאה מהתרדמת מספר פעמים ללא הצלחה. כאשר לבסוף הצליחו, אומנם דונה שרדה פיזית אך נותרה במצב של צמח כשהיא לא מראה מודעות לסביבתה ולא מגיבה כלל. מאז, דונה זקוקה להשגחה וטיפול צמוד 24 שעות ביממה.



"הגעתי הביתה יום אחד וראיתי שהכניסו אותה לאמבולנס, היא התמוטטה בקומה העליונה והפסיקה לנשום", סיפר בזמנו גרג ל"דיילי מייל". "ידעתי שיש בעיה רצינית כשלקח להם 70 דקות להחיות אותה". לבסוף דונה הועברה חזרה לבית שחלקה עם גרג וילדיהם, אך עדיין בלי יכולת להגיב. בשלב זה, גרג החל במערכת יחסים עם האחות שסעדה אותה, אן רובינסון, 36. תחילה העניין נשמר בסוד, אך לבסוף גרג אף הציע לה לעבור לגור בביתם.



גרג ואן. צילום: פייסבוק
גרג ואן. צילום: פייסבוק



המהלך הזה הכאיב מאוד למשפחתה של דונה, שראתה בכך בגידה במלוא מובן המילה, והיא אף מינתה עורך דין כדי לטפל בנושא. "זה היה מספיק גרוע שדונה הפכה מאמא צעירה ומלאת חיים למישהי שזקוקה לטיפול 24 שעות ביממה", אמר חבר של המשפחה ל"סאן". "אבל העובדה שגרג החל מערכת יחסים עם מישהי שסעדה את דונה, והיא עוד עברה לגור איתם, הכעיסה מאוד את המשפחה. זה מתרחש תחת אפה של דונה וילדיה ודונה אינה במצב בו היא מסוגלת להגיב לכך", טען המקורב למשפחה. השניים לא הסתפקו בזה ואף הגדירו עצמם כמי שנמצאים במערכת יחסים גם בפייסבוק, והעלו תמונות שלהם יחד. 


דונה לפני התרדמת. צילום מסך
דונה לפני התרדמת. צילום מסך



על פי ה"מירור", הרופאים לא יודעים מה גרם לפגיעה המוחית של דונה, וסריקות המוח שלה מראות פגיעה מוחית קשה שככל הנראה אי אפשר לתקן. היא הועברה חזרה לבית שחלקה עם גרג ב-2015, כיוון שלא היה ניתן עוד לעשות דבר למענה. "דונה יכולה לפקוח את עיניה כעת אבל היא לא יכולה לתקשר איתנו כלל, ואנחנו לא יודעים אם היא יכולה לראות אותנו או יודעת שאנחנו כאן - זה כאילו היא הצטמצמה לכדי כלום", כתב גרג בזמנו. "החלק הכי מפחיד הוא שאנחנו לא יודעים מה קרה לה, היא הייתה אישה כל כך מלאת חיים, רועשת ותוססת, וכעת היא נותרה במצב של צמח וזה שובר את הלב".

דונה בבית החולים. צילום מסך
דונה בבית החולים. צילום מסך