אין אדם בעולם שלא רוצה לעשות רושם טוב, ובכלל להיות נאהב או שלכל הפחות יחבבו אותו. אבל יש פער בין רצון ליכולת, ובפועל, הרבה אנשים שוברים את הראש בניסיון להבין איך לעשות את זה. אך אל דאגה, חוקרים מיפן טוענים שהם מצאו את התשובה לכך, והיא פשוטה יותר ממה שנהוג לחשוב. על פי המחקר, שנערך באוניברסיטת הוקאידו בסאפורו, יפן, כל שעליכם לעשות כדי לעשות רושם טוב הוא להנהן. כמובן, כל זה במידה, כדי שלא יחשבו שיש לכם עוויתות או שאתם סתם מוזרים. 

למסקנה הזאת החוקרים הגיעו לאחר שהציגו ל-49 גברים ונשים סרטונים קצרים של 15 נשים וירטואליות, כשכל אחת מהן הנהנה, הניעה את הראש לשלילה או לא הזיזה את הראש כלל. המשתתפים התבקשו לדרג כל אחת מהדמויות בסולם של 0 עד 100, באשר לתכונות הבאות: חביבות ונגישות. מתוצאות המחקר עולה שמודלים שנטו להנהן יותר בראשם, קיבלו דירוג גבוה יותר ב-40%-30% בכל הנוגע לנגישות וחיבה, בהשוואה לשאר המודלים.

אלו שהניעו את ראשם לשלילה או לא הניעו כלל, נתפסו יותר כמי שמתנגדים או מביעים עוינות, ונתפסו כפחות חיוביים. "המחקר שלנו הוכיח שהנעת הראש מעלה ומטה (הנהון), הגדילה את החביבות כלפי המודלים, אשר יוחסה לתכונות האישיות שלהם, יותר מאשר למראה שלהם", הסבר יונ-איצ'ירו קוואהרה, חוקר מוביל במחקר. 

דוגמה למודלים שהוצגו למשתתפים במחקר. צילום מסך
דוגמה למודלים שהוצגו למשתתפים במחקר. צילום מסך



ממצאים אלו נותרו עקביים מצד הנשים והגברים כאחד, מה שהראה עד כמה אדירה ההשפעה של התנועה הפשוטה הזו. עם זאת, החוקרים טוענים שכדאי להיזהר לפני שעושים הכללה כלפי סיטואציות מציאותיות. "הכללה של התוצאות הללו דורשת מידה של זהירות, שכן רק מודלים של נשים הופיעו  בניסוי שלנו", הסביר קוואהרה. "יש צורך במחקר נוסף על מודלים מהנהנים של גברים, וכן של משתתפים עם רקע תרבותי שונה, כדי להשליך את הממצאים הללו על מצבים אמתיים". המחקר פורסם בכתב העת Perception.