אומרים שבזוגיות מראה חיצוני זה לא מספיק, וצריך משהו מעבר לזה כדי לבסס קשר רציני. אך זה תלוי כמובן את מי שואלים- גברים או נשים. על פי סקר חדש שנערך לאחרונה, נשים נטו לדרג אופי כדבר הכי חשוב בבחירת בני זוג. גברים דרגו גם את מאפיין זה כחשוב מאוד, אבל נטו יותר לתת דירוג גבוה למראה חיצוני, בהשוואה לנשים.



בסקר, שנערך בידי האתר yougov, נשאלו נשים וגברים מ-20 מדינות ברחבי העולם על הדברים הכי חשובים להם בבני זוג: אישיות, חכמה, מראה חיצוני, חוש הומור, תחביבים משותפים, כסף. מתוצאות הסקר, נראה שרבים מחפשים מישהו שהם ממש יוכלו לאהוב וליצור איתו קשר מעמיק, ולא רק פרצוף יפה או גוף חטוב. למעשה מדובר בהעדפה כמעט גלובלית, ואופי הייתה התכונה הרצויה הבולטת ביותר ברוב המדינות שהשתתפו בסקר. הדירוג הגבוה ביותר של התכונה הזו היה בקרב מדינות צפון אירופה- שבדיה (73%), דנמרק (69%) ונורבגיה (66%) בקרב הנשים, עם נתונים דומים בקרב הגברים מאותן מדינות.



נשים ענו שהאופי הוא מעל הכל. צילום מסך: יוגוב
נשים ענו שהאופי הוא מעל הכל. צילום מסך: יוגוב



ברוב המקרים, נשים דרגו תכונה זו כחשובה יותר מאשר הדירוג שנתנו לה הגברים, למעט מדינות כמו ארה"ב, שם גברים (41%) ראו בזה תכונה מעט יותר חשובה מאשר הנשים (38%). בכל המדינות הללו, גברים נטו לדרג מראה חיצוני כבעל חשיבות בהשוואה לנשים מאותן המדינות, כך למשל בשבדיה, רק 5% מהנשים דרגו מראה חיצוני כבעל חשיבות, לעומת 14% מהגברים.



גברים נטו יותר לענות גם שהמראה החיצוני חשוב להם. צילום מסך: יוגוב
גברים נטו יותר לענות גם שהמראה החיצוני חשוב להם. צילום מסך: יוגוב



אופי אומנם קיבל משקל פחות יותר בקרב ונשים וגברים ממדינות אסיה ואפריקה, אך עדיין נותר כבעל חשיבות עבור נשים מאשר עבור גברים. במדינות אלו, המשקל שגברים נטו לתת למראה חיצוני היה הבולט ביותר. למשל, כמעט מחצית (44%) מהגברים בויאטנם דרגו תכונה זו כחשובה, לעומת 21% מהנשים.