מאז תחילת האנושות, אנשים מחפשים אחר דרכים שיעזרו להם להירדם בקלות, לישון טוב יותר ואם אפשר גם לישון כמה שיותר, בלי להתעורר. סביב הניסיון לעזור לנו לישון התפתחה תעשייה שלמה של מומחים, תרופות, בגדים, ואפילו נרות ריחניים, שרובם עוזרים לנו יותר להיכנס למינוס מאשר לישון. אך כעת חוקרים טוענים שמצאו סוף כל סוף את הדבר האחד שיעזור לנו לישון - סקס לפני השינה.



במחקר, שנערך באדלייד, אוסטרליה, נשאלו 460 גברים ונשים בין הגילאים 18-70 על הרגלי השינה שלהם, ומהתשובות של רוב המשתתפים החוקרים ממליצים לנו מה שאנחנו כבר יודעים - להעיף את הטלפון ולא לגעת בו כשאנחנו מתכננים לישון. אבל הם גם מצאו עוד כמה דברים מעניינים. "64% מהמשתתפים העידו שהם ישנו טוב יותר לאחר שקיימו יחסי מין עם בני הזוג שנגמרו באורגזמה", הסבירה מישל לסטלה, שעמדה בראש המחקר, לחדשות adelaidenow. "מצאנו ראיות חותכות לכך שכדאי להחליף את הזמן מול הסמארטפונים בסקס".



למען האמת, גם יש בזה היגיון. מעבר לזה שזה תורם להרפיית השרירים, זה גם מאלץ אותנו להתרכז במשהו אחד, ולא לחשוב על כל מה שמציק לנו בדיוק לפני השינה. "כשאתה מקיים יחסי מין, אתה לא חושב על מה אתה הולך לעשות ביום המחרת, אתה לא עובר על הסמרטפון שלך. זה מסיח את דעתך מכך", סיכמה לסטלה.

סקס דווקא לפני השינה? בוודאי. צילום: אינגאימג
סקס דווקא לפני השינה? בוודאי. צילום: אינגאימג

במחקר דומה, שנערך בידי מכוני המחקר  הבריטיים, "האוקספורד אקונומיקס" ו"המרכז הלאומי לחקר חברתי", נמצא שהשילוב בין סקס ושינה טובה הוא הערובה לאיכות חיים. "שינה טובה היא המרכיב שתורם במידה הרבה ביותר לאיכות החיים", סיכמו החוקרים. במחקר, המשתתפים שהגדירו עצמם כמאושרים, היו גם בעלי נטייה גדולה יותר להיות מסופקים מחיי המין שלהם ולהפך.