ברבורים נחשבים ליצורים אציליים, יפים ובעלי מזג נוח, והדבר האחרון שנצפה מהם הוא שהם יהיוו סכנה לבעלי חיים אחרים או לבני אדם. אבל בפועל, מדובר בעופות טריטוריאליים מסוכנים שלא יהססו לתקוף, בעיקר כשהם מגנים על הגוזלים או על הקן שלהם. לפני מספר שנים, אנתוני הנסלי, גבר מאילינוי אף מצא את מותו בשל תקיפת ברבור אגרסיבי, ומותו הוגדר כתאונה. כעת אלמנתו, איימי, תובעת פיצויים וטוענת שמדובר במוות ברשלנות.

הבעל, אנתוני, 37, טיפל באוכלוסיית הברבורים באגם שמיין טאונשיפ, אילוני. הוא היה עובד מטעם חברת Knox Swan & Dog LLC, אשר מאכלסת ברבורים באגמים ומקורות מים אחרים, כגורם הרתעה לאווזים. בחודש אפריל 2012, כאשר יצא לשוט באגם עם הקייק שלו, הותקף לפתע בידי ברבור ובעקבות זאת נפל למים. הנסלי ניסה לשחות אל שפת האגם ולצאת מהמים, אך הברבור המשיך לתקוף אותו עד שטבע. הוא נמצא בעומק של 15 מטרים ונלקח לבית חולים, שם נקבע מותו.
 

אנתוני הנסלי עם שתי בנותיו. צילום מסך
אנתוני הנסלי עם שתי בנותיו. צילום מסך



ב-2012, כשמנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתי חקר את מותו של הנסלי, הוא לא מצא כל הפרות מצד החברה שהעסיקה אותו והאירוע הוגדר כסגור. לדבריו, שאר החברות לא נחקרו כיוון שלא היה בינן לבין הנסלי יחסי עובד - מעביד. אך למרות זאת, התביעה טענה בערעור כי על כל החברות המעורבות לקחת אחריות על מותו של הנסלי, שכן "החזיקו ביודעין בשטחן בעלי חיים מסוכנים".



על פי "פוקס ניוז", במסגרת התביעה דרשה איימי פיצויים בסך 50,000 דולרים לפחות, הן מהחברה שהעסיקה את בעלה והן מחברות הנכסים על שטחן נמצא האגם. עורך דינה הסביר בבית המשפט כי הנסלי לא התגרה בברבור לפני התקיפה, ונהג להגיע למקום באופן קבוע עם הקייק שלו וכלבו. הוא הסביר שהחברות המעורבות "היו צריכות לדעת שהברבורים מאוד טריטוריאליים עם נטייה לתקיפה מסוכנת". מותו של הנסלי, לו יש שתי בנות, הותיר את משפחתו שבורה לחלוטין, ואיימי מקווה שהפעם יעשה צדק בבית המשפט, לשם שינוי. נכון לעכשיו, טרם נקבעה פסיקה במשפט.